CEO
Country

Switzerland
Trustpilot
n/a
Date Created
Years in Operation
CEO
Trustpilot
n/a
Date Created
Years in Operation
4.2
111
total reviews
5
63
4
29
3
5
2
2
1
12
4.2
111
4.2
111
10% off on 1-Phase and 2-Phase challenges
4.2
111
10% off on 1-Phase and 2-Phase challenges
Traders consistently praise Crypto Fund Trader's tight spreads and direct Bybit integration, noting exchange-level execution and access to numerous crypto pairs. The rules are widely described as straightforward—no consistency requirements, no payout caps, and news trading allowed—which appeals to both crypto and forex traders. Support typically responds quickly via Discord or Telegram, and many report receiving payouts within 24-48 hours once approved. Traders appreciate the flexible...
Reviews6
Sort by
Netherlands, Kingdom of theReviews
1.0
Trader’s Satisfaction
$50K
2 Steps
N/A
0
The platform itself is easy to use, payouts for smaller cases appear to be processed relatively quickly.
The payout enforcement policy regarding IP overlap is extremely problematic in mobile and roaming environments using CGNAT. The company places full responsibility on users to avoid shared IP overlap, despite this being technically impossible to control in many mobile networks. In my case, there was no evidence of shared devices, coordinated trading, overlapping sessions, or behavioral correlation, yet the payout was still denied solely due to an IP match.
1.0
User Friendliness
1.0
Payout Process
1.0
Customer Care
4.0
Trading Conditions
Denied Amount
Reason
Denied Reason
IP Match
Summary
My payout was denied due to an alleged “IP match” with another account. The IP belonged to a mobile network using CGNAT, where multiple unrelated users share the same public IP dynamically. I provided technical evidence confirming this, including provider confirmation, MT5 logs, different device identifiers (CID), different client builds, different latency values, and the absence of overlapping sessions or coordinated trading behavior. CFT acknowledged the CGNAT explanation but still stated that any IP overlap alone is considered a violation, regardless of cause or context. The flagged IP was linked only to a login event. Trading activity itself was performed from my stable home network.
Documents From Reporter
August 4th, 2026
Hi Arsenii, We’re sorry to see this review, but we need to clarify that the decision was not based on an IP match alone. Our Risk Team identified repeated violations of Section 7.1 of our Terms and Conditions. The evidence showed that you were using the same IP address as another trader and placing the same trading activity as that trader. When this activity was first detected, the relevant payout was not approved. However, instead of closing your account, we issued a warning and allowed you to continue trading. Unfortunately, the same prohibited activity was identified again afterward. All supporting evidence was provided to you during the review process. Using mobile data or switching between Wi-Fi and mobile networks is allowed, but this case involved several matching factors and repeated trading activity, not simply an isolated shared IP address. These restrictions are clearly stated in our Terms and Conditions and apply equally to all traders. The final decision was made after a complete review of the evidence and the repeated nature of the violation.
NigeriaReviews
1.0
Trader’s Satisfaction
$25K
2 Steps
N/A
0
Nothing
Their payout spped
1.0
User Friendliness
1.0
Payout Process
1.0
Customer Care
1.0
Trading Conditions
Reason
Denied Reason
Shared IP address with another user
Summary
They said I shared my IP Address with another user with no meaningful proof meanwhile I did no such thing and I have been trading with my phone all these while..They not denied my payout, they also blocked my funded account.
Documents From Reporter
August 4th, 2026
Hi Ubakamma, We’re sorry to see this review, but we need to clarify that your payout was not denied without prior review or warning. According to our records, you had already received payouts from CFT before this issue occurred. Our Risk Team also identified repeated IP matches with other traders, and you were given several opportunities to resolve the situation and prevent it from happening again. Unfortunately, the issue continued, and the final decision was made based on the repeated account activity and our Terms and Conditions, not because we delay or deny payouts without reason. We understand that you may disagree with the outcome, but the case was reviewed carefully before any action was taken.
NigeriaReviews
1.0
Trader’s Satisfaction
$25K
2 Steps
1 month +
2
10+
Nothing
The have the slowest payout time
1.0
User Friendliness
1.0
Payout Process
1.0
Customer Care
1.0
Trading Conditions
Reason
Denied Reason
They claim I traded from a different ip address
Summary
The said I traded from a different ip address
Documents From Reporter
August 4th, 2026
Hi Godwin, We’re sorry to see this review, but we need to clarify that the payout decision was based on verified account activity. Our Risk Team identified trading activity from a different IP address, which violated the applicable account rules. The relevant platform logs and supporting evidence were also provided to you during the review process. The decision was not made without evidence or simply based on an assumption. It followed a complete review of the account activity and the information recorded by the trading platform. We understand that you may disagree with the outcome, but the payout was denied in accordance with our Terms and Conditions.
Dubai (UAE)Reviews
1.0
Trader’s Satisfaction
$100K
2 Steps
N/A
0
Initially, they were paying, and I received three or four payouts.
Well, the obvious, which is denying my payouts. This is a big amount, and I rely on it in my livelihood.
2.0
User Friendliness
1.0
Payout Process
1.0
Customer Care
1.0
Trading Conditions
Denied Amount
Reason
Denied Reason
IP Match
Summary
They claim that I am sharing my credentials as they found my account accessed from another device or an IP address that never happened! I am an experienced trader, and I use my own server at home, with no one having access to it but me.
Documents From Reporter
August 4th, 2026
Hi Osama, We’re sorry to see this review, but we need to clarify several important points regarding your case. The decision was not based solely on an IP match. Our Risk Team confirmed device matches with other traders, which is a serious violation of our Terms and Conditions. The account was reviewed carefully, and the decision was based on the evidence identified during that investigation. Before this issue occurred, you were given several opportunities to continue trading with CFT, and we successfully processed multiple payouts for you totaling more than $20,000. This demonstrates that payouts were not stopped because you became profitable. We understand that you may disagree with the final decision, but it was made based on confirmed account activity and the applicable rules, not on profitability or payout size.
UkraineReviews
1.0
Trader’s Satisfaction
$2K
Instant
N/A
0
1
-
-
1.0
User Friendliness
1.0
Payout Process
1.0
Customer Care
3.0
Trading Conditions
Reason
Denied Reason
requested a withdrawal on 2 of your instant accounts
Summary
Before buying accounts on the 17th I reviewed the company rules, FAQ section and only then I bought 5 accounts ( bought through you). I passed 10% and requested a payout on the first account, I was surprised that I was not paid out in a couple of hours as I always was before. I figured I just had to wait, after that I went through 10% and requested another payout. In the letter about the payout it says that they will make it within 24-48 hours (although in practice they used to pay out quickly) and 45 hours after the first payout request they send a letter refusing to pay out pointing to a rule that was not there when I bought the accounts. At the same time they refuse to pay me on two accounts and block another one where there was an active trade. In March 2023 I got my first live account here and there were many problems, they added rules about 30 seconds, scalping, stop loss etc, I saw many cases when they introduced rules and blocked many people, I always followed the news in discord and FAQ, that's why I read the FAQ before buying and I know that on the 17th those lines were not in that section. This is a new kind of accounts that they added for 7 days, and on the second day of sales I already requested a payout on the first account, but it came out like this, it's just ridiculous and absurd. I demand to unblock one account, make payments on two accounts and give the next level of live account of 5000.
Documents From Reporter
August 4th, 2026
Hi Yehor, We’re sorry to see this review, but we need to clarify that the action taken on your accounts was related to a violation of the maximum allocation permitted for Instant Accounts. The allocation limit applies to the trader’s total active capital across all Instant Accounts, not only to each account individually or to the accounts from which a payout has been requested. By holding five Instant Accounts at the same time, the permitted maximum allocation was exceeded. The payout decisions and account restrictions were therefore based on this violation and not on an attempt to withhold legitimate funds. We understand that you may disagree with the outcome, but the case was reviewed according to the applicable account rules. We also regret that you did not receive a clear response from support as quickly as expected.
NigeriaReviews
1.0
Trader’s Satisfaction
$200K
2 Steps
6 months +
0
2
well, nothing at all because all they did was traumatise me twice!!
Their lack of honesty
4.0
User Friendliness
1.0
Payout Process
1.0
Customer Care
3.0
Trading Conditions
Reason
Denied Reason
Multiple users detected on my IP address
Summary
The firm claims that I have multiple CFT users on my specific IP address, which is total rubbish and untrue. checking their profile on trustpilot, I can see that I am not the only one who has been accused of this and I can also see that they only bring this up exactly when you request for payout. the firm is not ready to review their system or work with us for a solution. they just leave me hanging there and refuse to respond to emails. i think this is 100% a scam.
Documents From Reporter
August 4th, 2026
Hi Peter, We’re sorry to see this review, but we need to clarify that the payout decisions were based on verified account activity, not on an attempt to withhold legitimate funds. The accounts involved were provided through promotional giveaways rather than purchased directly, and our Risk Team identified repeated IP matches between multiple traders using those accounts. These findings were supported by the relevant account and platform records. The review was not based on nationality or location, but on the specific connections identified between the accounts. When several traders are linked through the same network activity, the case must be reviewed under our Terms and Conditions. We understand that you may disagree with the outcome, but the decisions were made after reviewing the available evidence and were not issued without justification.
200 Loyalty Points Welcome Bonus.
Sign up free to claim points, unlock rewards, save favorite firms, and start earning more through reviews and platform activity.