Buy
Logo
340
country-flag

Dubai (UAE)

CEO

David Viota

Trustpilot

4.5

Date Created

Sep 2023

Years in Operation

3

4.1

10

total reviews

5

7

4

1

3

0

2

0

1

2

Logo
Orion Funded

Less than

20 reviews

50% OFF

50% off all accounts - first-time buyers only (one time use)

OverviewChallenges
27
Reviews
10
Offers
4
Payouts
New
Discussions
0

Orion Funded Reviews

AI Summary
Good

Orion Funded Reviews AI Summary

Traders highlight fast payout processing and transparent rules as standout features. Multiple reviewers report receiving withdrawals within 24-72 hours across numerous payouts, with some noting that fewer trades can result in same-day processing. Customer support is frequently praised for being responsive and effective at resolving issues. The clear rules and lack of hidden restrictions earn consistent appreciation, with several traders specifically mentioning favorable conditions for news...

Reviews10

Sort by

Reviewer profile
Federico
ITItaly

Reviews

Reviews

1.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$100K

Program

2 Steps

Reached Payout
No
Certificates
June 15th, 2026

I had a regrettable experience with Orion Funded that compelled me to share my feedback. Despite diligently following all their prescribed risk guidelines, I was unjustly denied an $2826.32 payout. The rationale provided for this denial was based on "rolling pattern of coordinated trading across multiple accounts using either shared software or manual coordination". It is important to note that all my trades were opened manually, no expert advisors used on both challenge phase and in funded phase. Despite my adherence to their rules, Orion Funded chose to deny my payout under false pretenses with no evidence was produced to corroborate their accusation. This decision appeared to be motivated by my success in trading. In my opinion, the actions of Orion Funded raise serious doubts about their integrity and commitment to fair and transparent dealings with their clients. Stating reasons to withhold payouts with no evidences presented, is indicative of questionable practices. In conclusion, my experience with Orion Funded has left me deeply disappointed and convinced that the company's practices are far from ethical. I would caution others to exercise caution when engaging with this platform, as my encounter suggests a troubling pattern of unfair treatment.

Funding Period

Less than 1 month

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

1

Top Firm Aspect

I don't think I'll save anything because of how they behaved.

Least Liked Aspect

3.0

User Friendliness

1.0

Payout Process

1.0

Customer Care

3.0

Trading Conditions

Report

Denied Amount

$2,826

Reason

Payout Denial

Denied Reason

Rolling pattern of coordinated trading across multiple accounts

Summary

The rationale provided for this denial was based on "rolling pattern of coordinated trading across multiple accounts using either shared software or manual coordination".

Documents From Reporter

Official Firm Reply

Logo
Verified Firm Profile

July 27th, 2026

Hi Federico,
We are sorry to hear that you are disappointed with the outcome of your case.
Following a thorough investigation by our Risk Department, your account was found to be in breach of our Terms and Conditions due to trading patterns consistent with coordinated activity. This decision was based on a comprehensive review of the account's behavior and not on your profitability or payout request.
To protect the integrity of our program and ensure fairness for all traders, we are unable to publicly disclose the proprietary methods and detection systems used during our investigations.
If you would like to review any additional aspect of your case, we are here to help. Please contact us at risk@orionfunded.com or support@orionfunded.com, and our team will be happy to assist you.
Kind regards,
Orion Funded Team
A
Alberto
ESSpain

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$50K

Program

2 Steps

Reached Payout
Yes
Certificates
June 10th, 2026

No hidden rules, honest and fast withdrawals. At the moment they listen to the community and try to improve with each update. Recommended and happy with them

Funding Period

3 months +

Payout Count

10+

Number of Firms Funded With

4

Top Firm Aspect

Clear rules

Least Liked Aspect

the 50% payment was better and if you passed then the other 50%

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

5.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

Official Firm Reply

Logo
Verified Firm Profile

July 27th, 2026

Hola Alberto,
Muchas gracias por compartir tu experiencia y por confiar en Orion Funded.
Nos alegra saber que valoras la transparencia de nuestras reglas, la rapidez de los retiros y el esfuerzo continuo que realizamos para seguir mejorando con cada actualización. Comentarios como el tuyo nos motivan a seguir ofreciendo un entorno cada vez más sólido, justo y eficiente para toda nuestra comunidad de traders.
Te agradecemos tu confianza y te deseamos muchos éxitos en tu trayectoria como trader.
Un saludo,
Equipo de Orion Funded
Reviewer profile
Hugo
ESSpain

Reviews

Reviews

4.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$50K

Program

2 Steps

Reached Payout
Yes
Certificates
June 9th, 2026

Fantastic prop firm. I have withdrawn several times from this prop firm, with super fast payments, from 24 hours to 72 hours (it also depends a lot on my number of trades) with 3 or 4 trades they pay in less than 24 hours. It remains my top 1. Fast payments and support for any questions with brutal efficiency.

Funding Period

Less than 1 month

Payout Count

10+

Number of Firms Funded With

0

Top Firm Aspect

The speed of payments, their human team and the conditions of the challenges.

Least Liked Aspect

They lowered my leverage for using all the margin.

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

5.0

Customer Care

4.0

Trading Conditions

Official Firm Reply

Logo
Verified Firm Profile

July 27th, 2026

Hola Hugo,
Muchas gracias por compartir tu experiencia y por seguir confiando en Orion Funded.
Nos alegra saber que valoras la rapidez de nuestros payouts y la eficiencia de nuestro equipo de soporte. Trabajamos cada día para ofrecer un servicio ágil, transparente y una experiencia de calidad para todos nuestros traders.
Agradecemos tu confianza y te deseamos muchos éxitos en tu trayectoria como trader.
Un saludo,
Equipo de Orion Funded
K
Karen
ARArgentina

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$10K

Program

2 Steps

Reached Payout
No
Certificates
June 8th, 2026

Fantastic everything, from purchasing the account to the support, responsive and very effective. I've known the company since 2024 and can only highlight the improvements, always thinking about the trader and convenience. Super transparent and that's appreciated.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

Transparency

Least Liked Aspect

Nothing

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

5.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

Official Firm Reply

Logo
Verified Firm Profile

July 27th, 2026

Hola Karen,
Muchas gracias por compartir tu experiencia y por confiar en Orion Funded desde 2024.
Nos llena de satisfacción saber que valoras tanto nuestro proceso de compra como la atención de nuestro equipo de soporte, así como el esfuerzo continuo que realizamos para mejorar nuestros servicios pensando siempre en las necesidades de nuestros traders. Comentarios como el tuyo nos motivan a seguir creciendo y ofreciendo una experiencia cada vez mejor.

Agradecemos tu confianza y te deseamos muchos éxitos en tu trayectoria como trader.
Un saludo,
Equipo de Orion Funded
Reviewer profile
Gestiones
ESSpain

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$25K

Program

2 Steps

Reached Payout
Yes
Certificates
June 4th, 2026

A super serious company with good prices, good conditions with clear rules, punctual payouts. I'm staying with them 100%. I haven't seen other companies that match them.

Funding Period

1 month +

Payout Count

2

Number of Firms Funded With

2

Top Firm Aspect

Payouts, spreads and rules

Least Liked Aspect

Taking away 50% of the payout at the beginning and the other 50% when funding it

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

5.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

Official Firm Reply

Logo
Verified Firm Profile

July 27th, 2026

Hola,
Muchas gracias por compartir tu experiencia y por la confianza que depositas en Orion Funded.
Nos alegra saber que valoras nuestras reglas claras, las condiciones del programa, la puntualidad en los pagos y el compromiso de nuestro equipo. Comentarios como el tuyo nos motivan a seguir trabajando para ofrecer un entorno transparente, profesional y de calidad para todos nuestros traders.
Agradecemos tu apoyo y te deseamos muchos éxitos en tu trayectoria como trader.
Un saludo,
Equipo de Orion Funded
Reviewer profile
Sergio
ESSpain

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$100K

Program

2 Steps

Reached Payout
Yes
Certificates
June 3rd, 2026

One of the newest (2 years aprox) yet best prop firms out there. They have never denied any of my payouts, and they always try to maintain the healthiest possible relationship with their traders. Pros: - 10/10 customer service - Payouts within 24–48 hours (I can confirm this after 10+ payouts) - Very few restrictions around news trading Cons: - Their broker is really good, but sometimes when you place a buy/sell order or adjust your TP/SL, there can be a 1–2 second delay. It doesn't happen often, but it does occur from time to time.

Funding Period

1 year +

Payout Count

10+

Number of Firms Funded With

8

Top Firm Aspect

10/10 Customer service and quick payouts

Least Liked Aspect

Sometimes broker lags a little bit and when you're trading for example index opening it could be risky

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

5.0

Customer Care

4.0

Trading Conditions

Official Firm Reply

Logo
Verified Firm Profile

July 27th, 2026

Hi Sergio,
Thank you very much for taking the time to share such detailed feedback and for placing your trust in Orion Funded.
We are delighted to hear that your experience has been so positive, especially after completing more than 10 payouts with us. It's great to know that you value our payout process, customer support, and our commitment to maintaining a fair and trader-focused environment.
We also appreciate your constructive feedback regarding order execution. We continuously work with our providers to improve execution quality and deliver the best possible trading experience for our community.
Thank you again for your continued trust, and we wish you many more successful trades and payouts with Orion Funded.
Kind regards,
The Orion Funded Team
Reviewer profile
José
ESSpain

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$50K

Program

2 Steps

Reached Payout
Yes
Certificates
June 3rd, 2026

The best prop firm I've tried so far and above all, the one that shows it takes things most seriously. I've withdrawn many times with them and I've never had any problems. Customer service is THE BEST. 🫶🏻🫶🏻🫶🏻🫶🏻

Funding Period

6 months +

Payout Count

10+

Number of Firms Funded With

7

Top Firm Aspect

The customer service, the company's professionalism and the speed of payouts.

Least Liked Aspect

When they removed the 2-installment payment option for the activation fee.

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

5.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

Official Firm Reply

Logo
Verified Firm Profile

July 27th, 2026

Hola José,
Muchísimas gracias por compartir tu experiencia y por la confianza que has depositado en Orion Funded.
Nos enorgullece saber que valoras nuestro compromiso con la profesionalidad, la rapidez en los retiros y, especialmente, el trabajo de nuestro equipo de atención al cliente. Comentarios como el tuyo nos motivan a seguir ofreciendo un servicio transparente, eficiente y centrado en las necesidades de nuestros traders.
Agradecemos sinceramente tu apoyo y te deseamos muchos más éxitos en tu trayectoria como trader.
Un saludo,
Equipo de Orion Funded
C
Carlos
ESSpain

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$10K

Program

2 Steps

Reached Payout
No
Certificates
June 3rd, 2026

One of the best in the market, fast and solution-oriented support, good offers and very good spreads. They improve with each evolution. The Discord community they have is great.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

The swing accounts

Least Liked Aspect

The duration of trades exceeding 60 seconds

4.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

5.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

Official Firm Reply

Logo
Verified Firm Profile

July 27th, 2026

Hola Carlos,
Muchas gracias por compartir tu experiencia y por confiar en Orion Funded.
Nos alegra saber que valoras la rapidez y eficacia de nuestro equipo de soporte, las condiciones de nuestros programas y el esfuerzo continuo que realizamos para seguir mejorando con cada actualización. También nos satisface que formes parte de nuestra comunidad de Discord y que la consideres un espacio de valor para los traders.
Comentarios como el tuyo nos motivan a seguir ofreciendo una experiencia transparente, profesional y centrada en nuestra comunidad.
Te agradecemos sinceramente tu confianza y te deseamos muchos éxitos en tu trayectoria como trader.
Un saludo,
Equipo de Orion Funded
Reviewer profile
Bruno
MXMexico

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$100K

Program

2 Steps

Reached Payout
Yes
Certificates
June 2nd, 2026

Good firm, from phase 1 to funded everything was quick. When i got a payout i only had to do an interview to prove i was trading the account after that payout process was fast and the customer care is good too.

Funding Period

1 month +

Payout Count

1

Number of Firms Funded With

7

Top Firm Aspect

They are fast when you pass phase 1 or when you pass to funded is an easy process, also they have good customer care

Least Liked Aspect

Discord is not much active so it was difficult to know if they were legit.

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

5.0

Customer Care

4.0

Trading Conditions

Official Firm Reply

Logo
Verified Firm Profile

July 27th, 2026

Hi Bruno,
Thank you very much for sharing your experience and for trusting Orion Funded.
We're delighted to hear that your journey from Phase 1 to becoming funded was smooth and efficient. It's also great to know that you appreciated the payout process and the support provided by our team throughout the verification process.
Your feedback motivates us to continue delivering a transparent, fast, and trader-focused experience.
We truly appreciate your trust and wish you continued success in your trading journey.
Kind regards,
The Orion Funded Team
Reviewer profile
Luis
PYParaguay

Reviews

Reviews

1.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$100K

Program

Instant

Reached Payout
No
Certificates
May 14th, 2026

I'd like to elaborate on my unpleasant experience with ORION GLOBAL FZCO, On April 28th and 29th, I purchased three "ORION ZERO" accounts with $100,000 of balance each. These were instant accounts with 1:50 leverage for the XAUUSD pair (the pair I trade). The leverage was clearly stated in the agreement I signed with the company. However, when it came time to cash out, they closed my three accounts, which had a combined profit of $25,743 USD, of which I was owed $20,594 USD. The excuse they've used is that I've abused the margin, since my leverage is 1:5 (the website shows 1:50 leverage and the contract shows the same), I should also mention that I previously had a withdrawal of $6,396 from the same account type, using the same lot size, and that withdrawal was paid out. In other words, I've been trading under the same conditions, yet now they're refusing to pay me. This situation has caused me excessive stress and, consequently, the problems that come with it. I have all the screenshots and the proofs.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

Least Liked Aspect

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

1.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

Report

Denied Amount

$20,594

Reason

Payout Denial

Denied Reason

MARGIN ABUSE

Summary

I had a pending withdrawal from one account, and two other accounts that would meet the time requirements for withdrawal within hours. They rejected my first withdrawal and closed the other accounts for margin abuse. The contract and website state the leverage for gold is 1:50, but then they claim the leverage is 1:5, and I'm using 95% of the margin, meaning I'm overleveraging, according to them. They're playing with my money, my health, and their company's reputation. It's disrespectful.

Documents From Reporter

Official Firm Reply

Logo
Verified Firm Profile

July 27th, 2026

Hi Luis,
We are sorry to hear that you are dissatisfied with the outcome of your case.
After a comprehensive review conducted by our Risk Department, it was confirmed that your accounts breached the conditions of our program. Every investigation is based on a detailed analysis of the account activity and the applicable program rules, and decisions are never influenced by account profitability or payout amounts.
While we understand that you may disagree with the outcome, our responsibility is to apply the same standards consistently to every trader in order to protect the integrity and fairness of the program.
If you would like to review any additional aspect of your case, we are here to help. Please contact us at risk@orionfunded.com or support@orionfunded.com, and our team will be happy to assist you.
Kind regards,
The Orion Funded Team

Stay Connected

Subscribe For The Latest In Prop Trading News And Deals

200 Loyalty Points Welcome Bonus.

Sign up free to claim points, unlock rewards, save favorite firms, and start earning more through reviews and platform activity.

Create Free Account
Prop Firm Business

Have Questions?

Contact Us for More.

Contact Us
twitter-logoinstagram-logoyoutube-logotiktok-logolinkedin-logo

© 2026 Prop Firm Match. All rights reserved.