CEO
Country

Dubai (UAE)
Trustpilot
n/a
Date Created
Years in Operation
CEO
Trustpilot
n/a
Date Created
Years in Operation
4.1
181
total reviews
5
120
4
24
3
3
2
4
1
30
4.1
181
4.1
181
50% off + 5% profit split + free account of the same size upon reaching payout on all challenges (applicable to non-reduced payouts only)
4.1
181
50% off + 5% profit split + free account of the same size upon reaching payout on all challenges (applicable to non-reduced payouts only)
Traders consistently praise Finotive's transparent dashboard, which displays real-time metrics and rule compliance, helping users track progress without hidden surprises. The static drawdown on instant accounts, clear rules with a strike system instead of immediate breaches, and fast payout approvals (often instant for first withdrawals) earn frequent mentions. Many note competitive spreads, smooth execution, and responsive customer support that resolves issues professionally. The absence of...
Reviews181
Sort by
Dubai (UAE)Reviews
5.0
Trader’s Satisfaction
$100K
2 Steps
1 year +
10+
6
Trading conditions Finotivepay
The 75% profit split, payout is weekly
5.0
User Friendliness
5.0
Payout Process
4.0
Customer Care
5.0
Trading Conditions
October 2nd, 2025
We’re truly grateful for your kind words and for sharing your journey with us. It’s inspiring to hear how our earlier RTP rules helped shape your discipline and risk management approach, and that those habits became a cornerstone of your long-term trading success. At Finotive, our goal has always been to create conditions that support responsible, consistent, and profitable trading — so knowing that our rules, trading environment, and fast payouts have had such a positive impact means a lot to us. Thank you for trusting us with your trading journey and for being part of the Finotive community. We’re excited to continue supporting your growth and success in the markets! — The Finotive Funding Team
Reviews
5.0
Trader’s Satisfaction
$100K
2 Steps
N/A
0
The weekly payouts and spreads for US100 and Forex are truly amazing. Dashboard is top notch as well.
The 'unhuman' response from the risk team if you mail them. (This is based on 3 different conversations.)
5.0
User Friendliness
5.0
Payout Process
5.0
Customer Care
5.0
Trading Conditions
October 2nd, 2025
Thank you so much for taking the time to share such a thoughtful and detailed review. We’re truly honored to have earned your trust and loyalty since the start of 2024. At Finotive, our mission has always been to provide traders with a stable, transparent, and reliable environment — from compliance and legal foundations to seamless payouts and continuous platform improvements. It’s incredibly rewarding to hear that our efforts to listen to trader feedback, enhance spreads, and ensure timely payouts have positively impacted your trading journey. We’re especially proud that you value the peace of mind we strive to deliver, no hidden rules, no unnecessary barriers, just a straightforward and fair trading experience. Your recognition of our team’s responsiveness and our ongoing improvements means a great deal to us. Thank you again for your trust and for being part of the Finotive community. We look forward to continuing to support your trading success every step of the way. — The Finotive Funding Team
EgyptReviews
1.0
Trader’s Satisfaction
$5K
2 Steps
N/A
0
Tons of features
The risk team is the reason for making the company looks like scamming
3.0
User Friendliness
1.0
Payout Process
3.0
Customer Care
3.0
Trading Conditions
Reason
Breach Reason
Stop-loss rule
Summary
There is no rule for stop-loss but they breached me for this, lol
Documents From Reporter
March 19th, 2026
Dear Amr, Thank you for sharing your experience so openly. We’re truly sorry to hear how frustrating this situation has been for you, especially considering the time, effort, and financial commitment involved. We would like to provide some additional context. While the use of a stop-loss is not a mandatory rule on its own, our evaluations focus on overall risk management and trading behaviour across the full trading period. This means that aspects such as how risk is controlled and managed over time are also taken into account as part of the broader assessment framework. We understand that this can feel inconsistent, particularly if a previous phase was completed under similar conditions. Each phase, however, is assessed independently based on the behaviour observed during that specific cycle. We also take your concerns regarding clarity and expectations seriously. Feedback like yours is important and helps us continue improving how we communicate these aspects more transparently. Your case has been reviewed by our Risk Team, and we would genuinely like to support you further. If you’re open to it, please reach out again (support@finotivefunding.com) so we can go through your situation together and provide any additional clarity you may need. We appreciate you taking the time to share your experience. Best regards, — The Finotive Funding Team
RomaniaReviews
1.0
Trader’s Satisfaction
$200K
2 Steps
1 month +
7
4
The rules. It seemed like they know what they're doing.
The trading conditions which are the worst across all firms I previously traded.
5.0
User Friendliness
1.0
Payout Process
2.0
Customer Care
1.0
Trading Conditions
Denied Amount
Reason
Denied Reason
overleveraging + "hitting the jackpot"
Summary
The denial was done using reason of trades took 2 months PRIOR to the payout request, more or less. No rule was breached. That activity was previously reviewed, those were trades taken during the CHALLENGE, after which I had to do extensive KYC and had a risk call with their compliance, which was reviewed by Risk department.
Documents From Reporter
March 19th, 2026
Dear Vlad, Thank you for taking the time to share your detailed feedback and perspective, we appreciate it. We understand that situations like this can be particularly frustrating, especially when you approach trading with a structured risk mindset and clear expectations around the rules. As outlined in our Terms & Conditions and mentioned in our communication with you, all accounts are assessed holistically. This means that beyond individual trade compliance, we also evaluate how risk is applied over time, including the relationship between drawdowns and subsequent exposure. While individual positions may fall within defined limits, certain patterns, such as a significant shift in position sizing following losses, can lead to a behavioural assessment under our framework. We recognise that, from an individual trading perspective, this may be interpreted differently. At the same time, our evaluations are applied consistently across all accounts to ensure a fair and sustainable environment for all participants. A detailed explanation of the assessment has already been provided by our Risk Team. Should you wish to follow up further, we remain available to support. Best regards, — The Finotive Funding Team
IndonesiaReviews
1.0
Trader’s Satisfaction
$150K
2 Steps
Less than 1 month
1
6
Dashboard
Customer services
5.0
User Friendliness
2.0
Payout Process
1.0
Customer Care
4.0
Trading Conditions
Reason
Breach Reason
Reject my KYC without clear evidence after pass KYC on SUMSUB
Summary
Im purchased account Finotive with MATCH code and now they ban me with reason KYC.. I bought the account on 14 Feb.. And next week i pass the challenge.. I verify my KCY get funded account and get my first account in the same week because they have Payout On Demand on first payout.. But the next week suddenly they email to resubmit KYC and i get verify again on SUMSUB (many funded trader on discord get same email to resubmit KYC) and i pass the KYC but stuck on their side.. 1 week im waiting for Finotive team to approve and they said my KYC not met the requisite standards.. Which is they don't say what the problem with my KYC thats make me angry. (my KYC is totally good with many firms and other platform) ... Also they said my IP detected on other location which is they dont mention where is my IP detected... And now also they concern about my trading Lower RR and Big lot Size.. When on their rules we cant do that because they have cash risk rules... Can you help with this problem.. They ban me from discord when i ask about why my account close..
Documents From Reporter
March 19th, 2026
Dear Ahmad, Thank you for sharing your feedback, we appreciate you taking the time to highlight this. We’re glad to hear that your experience with our Discord support has been positive. At the same time, we understand how frustrating delayed responses via email can be, and this is something we are continuously working to improve. Regarding the rules, we aim to maintain a clear and consistent framework. Any updates are implemented with the intention of improving the overall structure and ensuring a fair environment for all traders. We understand that changes can sometimes feel unclear, and your feedback helps us improve how we communicate them. If you’re currently facing any unresolved issue, please feel free to reach out again (support@finotivefunding.com), we’ll be happy to assist and make sure your case is properly handled. We appreciate your feedback and the opportunity to improve. Best regards, — The Finotive Funding Team
Reviews
1.0
Trader’s Satisfaction
$200K
2 Steps
N/A
0
The technology is great but it is pointless when they scam hard-working traders.
Payout denials Funded denials Lying support Arrogant management Unwillingness
1.0
User Friendliness
1.0
Payout Process
1.0
Customer Care
1.0
Trading Conditions
Reason
Breach Reason
Not possible A-booking
Summary
I have passed two second phase 100K accounts but Finotive rejected both funded accounts due to the fact that I had funded accounts with them in the past which I lost due to maximum drawdown. Finotive told me that they can't A-book me due to my bad track record, so they are denying my both funded accounts and banning me from future purchases. Meanwhile, I had my last funded account five months ago, so for five long months Finotive let me spend money unnecessarily, even though they clearly knew I was not eligible for another funded account due to the bad track record. Since then, I have spent over $7,000 even though I could not get another funded account. Then came the accusation of account rolling, which is defined in their FAQ as risking a large amount of daily drawdown and hoping for a lucky trade. I was always risking 2.05%, which their risk team confirmed to me as an acceptable limit. So Finotive rejected two of my funded accounts due to the inability to A-book and account rolling. But when I asked their support afterwards, they confirmed that there are no such rules, which is clear proof that I was robbed and cheated. I tried to make a compromise with them to give me my well deserved funded accounts and ban me afterwards if they don't like my style, but their only offer was to trade with their broker, but I couldn't trust them anymore, so I refused. I am attaching all the screenshots.
Documents From Reporter
March 19th, 2026
Dear Vit, Thank you for taking the time to share your experience in such detail. We understand that this situation has been very frustrating, especially given the time and financial commitment you’ve made. We would like to provide some additional context. Account evaluations, including eligibility for funded accounts, are based on a combination of factors within our risk framework, including overall trading history and behavioural patterns across accounts. These assessments are not based on a single metric, but on a broader, ongoing evaluation as outlined in our Terms & Conditions. Regarding eligibility and account access, decisions may evolve over time as more trading data becomes available and is reviewed holistically. We understand that this can feel unclear, and your feedback highlights the importance of continuing to improve how we communicate such aspects more transparently. With respect to behavioural classifications, these are applied based on observed trading patterns across the dataset, rather than isolated parameters such as individual risk percentages. While certain metrics may fall within acceptable ranges on their own, the overall structure and consistency of trading behaviour are also taken into account. We also take your concerns regarding communication seriously. Any perceived inconsistencies between different support channels are not the experience we aim to provide, and this has been noted internally. Your case has been reviewed by our Risk Team, and the decision was made in line with our internal framework. That said, we understand your perspective and the concerns you’ve raised. If you would like to discuss your case further, we remain available and are open to reviewing any additional questions you may have. Best regards, — The Finotive Funding Team
Reviews
4.0
Trader’s Satisfaction
$200K
1 Step
N/A
0
Their 1 step program is the best because the overall drawdown is 7,5%.
The ambiguity of the rules. for example, It is stated in the agreement that stoploss is not a requirement on normal account, but it's a requirement for instant funding account. In my case, I did not put stoploss. But when I profit, they stated that I was gambling because I did not use stoploss. It's kind of a grey area and they took advantage of it. Hence my profit split is only 10% from 80%
5.0
User Friendliness
4.0
Payout Process
2.0
Customer Care
2.0
Trading Conditions
Denied Amount
Reason
Denied Reason
Gambling
Summary
I did not use stoploss. I understand that on an instant funding account, stoploss is a requirement. But on normal account, it is not a requirement.
Documents From Reporter
October 4th, 2024
Dear Isennari, As per the emails sent to you, you were flagged due to not using a stop loss on 67 of 99 positions, thus failing to show any risk management on 70% of trades. Whilst stop losses are not mandatory on every single position for challenge accounts, failure to use proper risk management at the scale you have shown was seen to be a breach of our Gambling Rule due to an all-or-nothing approach: 7.6. Gambling Rule - When using our services, Gambling or all-or-nothing behaviour is not permitted. As a result of this breach, we temporarily reduced (NOT REJECTED) your profit split to 10% for this recent pay-out request in line with our terms, as we do not see it appropriate to reward trading performance which has been performed in breach of our rules. You were also advised to use stop losses where possible to show the implementation of proper risk management. Should you show an improvement in this area between now and your next pay-out, it will be paid at the full rate. Hope this provides some more clarity on the situation!
PakistanReviews
1.0
Trader’s Satisfaction
$100K
2 Steps
N/A
0
Nothing
They waste time .
1.0
User Friendliness
1.0
Payout Process
1.0
Customer Care
1.0
Trading Conditions
October 4th, 2024
Dear Rana, Thanks for leaving a review, however we are sorry that your experience has only been fitting of 1*. Our refunds are an automated process, which when triggered in our management CRM, are automatically initiated with the partnered payment gateways, in your case, our crypto processor. If our support team showed you the time and date of the refund, then we assure you that the refund was sent. Please reach out again to support@finotivefunding.com if you have still not received it and we can try to investigate further, or provide more proof of refund.
IndiaReviews
5.0
Trader’s Satisfaction
$2K
Instant
N/A
0
5.0
User Friendliness
5.0
Payout Process
5.0
Customer Care
5.0
Trading Conditions
October 4th, 2024
Dear Jitendra, Thank you for taking the time to leave a review - we are delighted to hear of your positive experience with us! :)
Reviews
1.0
Trader’s Satisfaction
$100K
Instant
N/A
0
nothing
- very high spread ( 60-70 on gold) - no support - Manipulating the positions
1.0
User Friendliness
1.0
Payout Process
1.0
Customer Care
1.0
Trading Conditions
Reason
Breach Reason
no reason
Summary
Documents From Reporter
March 19th, 2026
Dear Reza, Thank you for taking the time to share your experience, we understand how frustrating this situation must have been, especially when it concerns trade execution and delayed communication. We’d like to offer some additional background on this. Trade closures can occur for a variety of reasons within the account framework, including factors related to overall exposure, margin conditions, or system-level protections. These are always applied in line with the account rules and trading environment. That said, we fully understand the importance of receiving a timely and clear explanation. A delay of this nature is not the level of support we aim to provide, and your case has been noted internally for follow-up. Regarding spreads, they can vary depending on market conditions, liquidity, and the instrument being traded. We understand that this can impact trading performance, and feedback like yours is continuously reviewed as part of our efforts to improve overall conditions. We would strongly encourage you to reach out again so we can review your case in detail and provide a proper update. We appreciate your feedback and the opportunity to improve. Best regards, — The Finotive Funding Team
200 Loyalty Points Welcome Bonus.
Sign up free to claim points, unlock rewards, save favorite firms, and start earning more through reviews and platform activity.