Buy
117895
country-flag

Dubai (UAE)

CEO

Khaled Ayesh

Trustpilot

4.5

Date Created

Nov 2022

Years in Operation

3

4.2

1254

total reviews

5

712

4

341

3

57

2

20

1

124

FundingPips prop firm logo
Ends: Nov 2
FundingPips prop firm logo
FundingPips

4.2

1254

New Offer
20% OFF
Ends: Nov 2

20% off (first order, then 15% off existing users) all accounts

OverviewChallenges
27
Reviews
1254
Offers
1
Announcements
6
Payouts
New
Discussions
0

FundingPips Reviews

AI Summary
Mixed

FundingPips Reviews AI Summary

Traders frequently highlight FundingPips' fast payout processing, with multiple reports of payouts completed within 10-15 minutes, and competitive trading conditions including tight spreads and good execution speed. The platform's dashboard receives consistent praise for being user-friendly and easy to navigate, while customer support is generally described as responsive and helpful. Many appreciate the clear rules, flexible account options, and the 2-step evaluation structure that feels...

Reviews1254

Sort by

Reviewer profile
Amara
LCSaint Lucia

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$5K

Program

2 Steps

Reached Payout
Yes
Certificates
June 2nd, 2025

Trading with FundingPips has been a wonderful experience. My phase 2 account was set up quickly and then the funded was also quickly processed. I have received 5 payouts from them so far. The first took 3 days, however, the rest took less than 24 hours. I highly recommend FundingPips and look forward to max allocation with the firm. Khaled is a great CEO who has his trader's interests at heart. I am also happy that they are back on MT5. So many things make this firm standout.

Funding Period

6 months +

Payout Count

5

Number of Firms Funded With

2

Top Firm Aspect

The speed in which the process transactions. Their $10 processing fee. MT5 back on.

Least Liked Aspect

To date, I have no complains.

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

5.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

Reviewer profile
Ivo
BGBulgaria

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$6K

Program

2 Steps

Reached Payout
No
Certificates
June 2nd, 2025

I have had a contract with this company since the end of 2023. We worked excellently and I have no reason to complain. At the beginning of 2024, Funding Pips had serious problems and lost their metatrader platform. I am very glad that now everything is fine with them.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

Very fast and correct support. Excellent trading conditions.

Least Liked Aspect

There is no such thing.

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

5.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

Reviewer profile
Daniyal
PKPakistan

Reviews

Reviews

4.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$5K

Program

2 Steps

Reached Payout
No
Certificates
May 31st, 2025

Funding Pips, the first ever prop firm I came across and bought my first ever 5k funded challenge from them. Made 6% in phase 1 before loosing it all by my inconvenience and lack of knowledge of rules at that time. Trading conditions, executions were top notch.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

Trading conditions

Least Liked Aspect

Limited number of participants in trading competitions

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

3.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

L
Lauratu
NGNigeria

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$5K

Program

2 Steps

Reached Payout
No
Certificates
May 31st, 2025

FundingPips is an excellent prop firm that offers quality services at a very reasonable cost, and their customer care is top-notch, very fast, and effective. I highly recommend FundingPips for the beginners and experts. Try Fundingpips you will never regret it.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

Payout process

Least Liked Aspect

Trading platform

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

5.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

M
Mohamed
ETEthiopia

Reviews

Reviews

1.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$5K

Program

2 Steps

Reached Payout
No
Certificates
May 27th, 2025

I am one of the funding pips customers, I have passed the two phases 1 and 2. I have reached the KYC part. I faced an issue in this part because it is held by AI. The challenges are caused by: 1. I registered the company in Ethiopia. And I live here in Ethiopia now. 2. My nationality is Somali, and my bank information is Somali. 3. The text in Somali and English is different, for example: Mohamed in Somali will be Maxamed, Cabdiraxmaan, which is my father’s name in English, will be Abdirahman. So i have entered and tried to fill the KYC document multiple attempts. So, the KYCAID team have told me that i have failed and i should get refund in the KYC section, as it is possible. I think I should be given special priority because I am a person who does not failed to step to next funded and master account.

Funding Period

Less than 1 month

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

4

Top Firm Aspect

their boring responses. responses that is 1 line

Least Liked Aspect

their busy and not making solution quickly

5.0

User Friendliness

1.0

Payout Process

1.0

Customer Care

1.0

Trading Conditions

Official Firm Reply

Verified Firm Profile

May 27th, 2025

Dear Mohamed,

We truly appreciate your efforts and commitment in successfully completing both Phase 1 and Phase 2 of the challenge. We understand that the KYC process can sometimes present difficulties, especially when there are variations in language, nationality, and documentation formats.

Please note that our KYC process is managed through KYCAID, a third-party provider that follows strict international verification standards to ensure compliance and security. Unfortunately, if their system has flagged discrepancies or failed to verify your documentation after multiple attempts, we must respect their final decision.

That said, we are here to support you in any way we can. Please reach out to our customer service team at support@fundingpips.com for further assistance.

Kind regards,
FundingPips Team
Reviewer profile
James
NGNigeria

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$100K

Program

2 Steps

Reached Payout
Yes
Certificates
May 26th, 2025

I had a great experience with the firm, gotten my payout in just 2 days with a great trading rules. Best customer service, cheap prices, best platforms,own brokers and fast payment with nice rules. Payout take only 2 days in highest. I got mine after the second day. You can trade news freely and I promise traders they won't regret trading with this firm.

Funding Period

Less than 1 month

Payout Count

1

Number of Firms Funded With

5

Top Firm Aspect

Fast payment and easy rules

Least Liked Aspect

Best Price in the industry and platforms

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

5.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

Reviewer profile
abhimanyu
INIndia

Reviews

Reviews

1.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$100K

Program

2 Steps

Reached Payout
No
Certificates
May 26th, 2025

So i put my trust in this scam firm, took 8 months in total, 1 blown 25k account and finally cleared a 25k account and reached payout after countless grueling hours and post reaching payout and proving to myself that i can do this i put my 6 months salary into buying a 100k account, 1 week later when i was supposed to get my payout after signing the rise contract, first rise denied my KYC for no reason and denied to give me a re-try, and despite the fact that i cleared my KYC in FP they closed down my funded account did not give me any retry nothing and even closed down my 100k challenge without atleast refunding the money. I lost all hope and cried after 4 years that day. truly felt helpless and now im scared to put my oney into props, whatever u do please stay away from this firm, its just not worth it.

Funding Period

Less than 1 month

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

1

Top Firm Aspect

nothing

Least Liked Aspect

their scam work obviously, took forever to get my mastr account when finally reached payout got banned and did not even refund the money from the newly purchased phase 1 account which wasnt even in loss

1.0

User Friendliness

1.0

Payout Process

1.0

Customer Care

1.0

Trading Conditions

Report

Reason

Unjustified Breach

Breach Reason

Rise KYC denied

Summary

my KYC with rise got denied and i did not even atleast get a re-try, then FP banned me too because of their scam scheme going on with rise even though i cleared FPs KYC which was in fact more in depth. and ok fine they ban me but atleast should have refunded the newly purchased 100k account's money- which was in profits by the way (so they cant even say that because I was about to breach the account or such)

Documents From Reporter

Official Firm Reply

Verified Firm Profile

May 26th, 2025

Dear Abhimanyu,
 
We understand how upsetting and disheartening this experience must have been for you, and we genuinely regret that it has led to such frustration.

Please note that Rise is a third-party service provider responsible for verifying KYC documents and facilitating payouts. If your documents were rejected, you must reach out directly to Rise to obtain more detailed information on why your verification was declined. Unfortunately, we do not control or influence their decision-making process.

That said, according to our internal compliance checks and policies, the documents submitted were flagged as forged, which is a direct violation of our Terms of Service. In such cases, the account is closed and no refund is issued, as outlined in our terms agreed upon at the time of purchase.

Kind regards,
FundingPips Team
A
Antonio
VCSaint Vincent and the Grenadines

Reviews

Reviews

1.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$10K

Program

2 Steps

Reached Payout
No
Certificates
May 26th, 2025

i got scammed by funding pips. It was problems after problems with funding pips they are nothing but a huge scam covering up. First it was my phase 2 account. The supposed time was to be 2 days but they have my account in review for 2-3 weeks not wanting to finish review it. I had to constantly bother them harass & curse for them to complete the review. When the review was completed another problem. When i sent in my kyc documents to get the master account they refuse to verify me and did not issue me the master funded telling me my "GOVERNMENT" issued documents are a fake and forged. Contacted support and they telling me they can't verify me due to client policy not wanting to do their own investigation nor anything about the matter. Their support is poor and slow to responses. They later permanently restricted my account. At first they did not want to refund me until i posted a 1 star review on trust pilot, they came emailing me to take it down and they would refund me i am still yet to receive the refund.. Note that i am not the only person with this experience there are many others and i have proof of it..THIS IS A SCAM PROP-FIRM DO NOT BUY ANY EVALUATIONS I repeat do not buy any EVALUATIONS. Now they are replying to my trust pilot stating that kyc is saying i forged my documents.. why would i forge my own government issued documents for a 10k funded account? Does that make any sense? i have 0 machinery to forge documents.. I am not a criminal to do such and would never do something like that. i had contacted their CEO, he responded once the the review issue and never to the false accusations. what hurt me mostly was that it was my first 2 phase account i ever passed and i was scammed of my hard work.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

nothing

Least Liked Aspect

They are dishonest, fraudulent.

4.0

User Friendliness

1.0

Payout Process

1.0

Customer Care

3.0

Trading Conditions

Official Firm Reply

Verified Firm Profile

May 26th, 2025

Dear Antonio,

KYCAID is our trusted partner responsible for handling the verification of your documentation and account. Please note that any documents containing highlights or handwritten alterations may be flagged as forged by their system.

To gain clarity on which specific document was flagged, we strongly recommend reaching out directly to KYCAID for further information.

Your refund has already been processed. If you have any additional questions or require further assistance, feel free to contact us at support@fundingpips.com.

Best regards,
FundingPips Team
Y
Yue
ITItaly

Reviews

Reviews

1.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$100K

Program

2 Steps

Reached Payout
No
Certificates
May 26th, 2025

highly unrecommended prop firm, I got scammed from these guys. when the server was shunt down without previous notification, I thought they failed like other prop firm. after contacting team thought discord nobody answered me. So I raised charge back request since it was my hard earned money. after they come back I tried to cancel my chargeback request, but now they banned me (which I don't care for) and closing my account, without any refund!! that's means they can take your money when they want. very fraudolent company

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

Notning

Least Liked Aspect

Nothing

1.0

User Friendliness

1.0

Payout Process

1.0

Customer Care

1.0

Trading Conditions

Report

Reason

Unjustified Breach

Breach Reason

Chargeback request

Summary

Chargeback request

Documents From Reporter

Official Firm Reply

Verified Firm Profile

May 26th, 2025

Dear Yue,

Once a chargeback is raised against us, it constitutes a violation of our Terms of Service, and as such, you are no longer eligible to use our platform. This policy is clearly outlined in our terms, which all users agree to upon registration and purchase.

Raising a chargeback not only disrupts the trust and integrity of our service, but also disables our ability to support you further.

Kind regards,
FundingPips Team
Reviewer profile
Marius
RORomania

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$50K

Program

2 Steps

Reached Payout
Yes
Certificates
May 26th, 2025

Best prop firm at this moment imo. I never had any problem with them. No denial payouts or spread problems. And i traded with them for like 1 year so..

Funding Period

1 year +

Payout Count

10+

Number of Firms Funded With

3

Top Firm Aspect

Spreads

Least Liked Aspect

Payouts 1-3 days, it kinda happens everytime in 3rd day

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

5.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

Stay Connected

Subscribe For The Latest In Prop Trading News And Deals

200 Loyalty Points Welcome Bonus.

Sign up free to claim points, unlock rewards, save favorite firms, and start earning more through reviews and platform activity.

Create Free Account
Prop Firm Business

Have Questions?

Contact Us for More.

Contact Us
twitter-logoinstagram-logoyoutube-logotiktok-logolinkedin-logo

© 2026 Prop Firm Match. All rights reserved.