Buy
Instant Funding prop firm logo
9044
country-flag

United Kingdom

CEO

Lewis

Trustpilot

n/a

Date Created

Jun 2022

Years in Operation

4

4.0

361

total reviews

5

193

4

85

3

21

2

11

1

51

Instant Funding prop firm logo
Instant Funding

4.0

361

New Offer
30% OFF

30% off + 90% Profit Split on all accounts, except Evolve

OverviewChallenges
48
Reviews
361
Offers
2
Announcements
14
Payouts
New
Discussions
0

Instant Funding Reviews

AI Summary
Good

Instant Funding Reviews AI Summary

Traders consistently highlight affordable pricing, straightforward rules with no hidden conditions, and fast payout processing—often within 24-48 hours. Many appreciate the instant funding model with static drawdown, competitive spreads (especially on XAUUSD and BTCUSD), and a responsive support team that addresses questions quickly. The user-friendly dashboard, variety of account types, and transparent profit split structure receive frequent praise. Several long-term users report multiple...

Reviews27

Sort by

Reviewer profile
Dilara
TRTürkiye

Reviews

Reviews

1.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$50K

Program

Instant

Reached Payout
No
Certificates
July 16th, 2026

I am writing this review now because I only recently discovered this platform. I purchased an account from this company and traded while respecting their risk management rules. I maintained consistent performance throughout the evaluation and eventually requested a payout of **$1,901**. Up until that point, everything seemed fine. They then invited me to an interview, where I answered every question completely and honestly. Their attitude during the interview gave me the impression that everything had gone well. However, shortly after the interview ended, I received an email informing me that my payout request had been rejected. I repeatedly asked which specific rule I had violated or which trade supposedly breached their policies. They were unable to provide any answer. After I continued asking for clarification, they finally told me they could not disclose that information because it was "company policy," UPDATE : After I posted the comment you see above, they contacted me. They said they would refund my $207 fund purchase fee due to the inconvenience they caused, and they did. IIn my opinion, my problem is not solved. They didn't give me the $1900 payout. They closed my account. They didn't tell me which rule I violated. After I commented on this site, they started saying "we care about you, your opinion is important to us," In conclusion, they still haven't given me the payout, but they did refund my $207 fund purchase fee.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

There is nothing I like about this company, and I would not recommend it to anyone.

Least Liked Aspect

There is nothing I like about this company, and I would not recommend it to anyone.

1.0

User Friendliness

1.0

Payout Process

1.0

Customer Care

1.0

Trading Conditions

Report

Denied Amount

$1,901

Reason

Payout Denial

Denied Reason

KYC verification failure and rule violation

Summary

At first, they claimed that my KYC verification had not been approved. After I proved that my KYC had already been successfully approved, they accused me of violating their rules. However, they have been unable to provide any evidence or even specify which rule I allegedly violated. Update: They still haven't given me my payout after I commented here, but they did give me my $207 fund purchase fee. I still don't think my problem is solved.

Documents From Reporter

Official Firm Reply

Instant Funding prop firm logo
Verified Firm Profile

June 29th, 2026

Hello Dilara,

Thank you for your feedback.

Regarding your payout request — during the risk interview conducted on March 10, our Risk Team identified activity that did not comply with our trading rules. Based on that review, the account was cancelled in accordance with our Terms and Conditions.

We understand this isn't the outcome you were hoping for.

Thank you for your understanding.

Instant Funding Team
s
survesh
INIndia

Reviews

Reviews

1.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$300K

Program

Instant

Reached Payout
No
Certificates
July 15th, 2026

I purchased two $300K instant funded accounts from this firm. After failing my first account, I made over $12,000 in profit on my second and requested a payout of $10,916. They stalled the process for a week, claiming they needed to “activate rise payment”. After that, they terminated my account, accused me of IP sharing and copy trading, and completely blocked my access. I spent 2 months emailing them and even asked for a Zoom call to prove my trades were legitimate. They refused and kept repeating that their “system detected it” and the decision was final. For IP violation. they just mentioned some random IP address. That IP didn't even belong to me. But later they admitted their mistake. The only evidence they shared was an Excel sheet showing 2 trades—from my old breached account. Even that didn’t make sense: account sizes, entry times, and exit times were different. More importantly, I entered and exited those trades before the other trader, which completely invalidates any copy trading claim. I have no contact with any trader and do not engage in copy trading. This accusation is baseless. In total, I spent around $2,200 purchasing accounts. When it was time for them to pay $10.9K, they refused and instead terminated my account on weak and unsubstantiated grounds. This raises serious concerns about their practices. While they may pay some traders, it appears that others are denied payouts under questionable accusations to protect their bottom line. I strongly advise caution. Do not rush into buying instant funded accounts from this firm. I have seen many bad reviews of this firm with this same issue. At the end of the day, it’s a risk—you could be the next trader whose payout gets denied without fair justification.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

Nothing

Least Liked Aspect

1.0

User Friendliness

1.0

Payout Process

1.0

Customer Care

1.0

Trading Conditions

Report

Denied Amount

$10,916

Reason

Payout Denial

Denied Reason

IP sharing violation and Copy Trading

Summary

They suddenly terminated my account, accusing me of “IP sharing” and “copy trading violations.” My account was deactivated, and I lost access completely. I spent the next two months following up via email and even requested a Zoom call so I could prove my trades were legitimate. They refused every time, repeating the same generic response: “our system detected it and the decision is final.” The only “evidence” they provided was an Excel sheet showing just two trades. These trades were from my old (already breached) account, and even then, the details didn’t match—the account sizes, entry times, and exit times were all different. In fact, I entered those trades before the so-called “other trader” and exited earlier as well. This clearly disproves any claim of copy trading. I have no connection with any other trader, and I do not engage in copy trading. Their conclusion is baseless.

Documents From Reporter

Official Firm Reply

Instant Funding prop firm logo
Verified Firm Profile

May 11th, 2026

Hi,

We would like to clarify the timeline and findings regarding your payout request and subsequent account review.

Your payout request was submitted via Rise on January 29, 2026. As part of the standard payout process, customers are required to complete the Rise onboarding process before the payout review can begin. This is an external onboarding requirement and not a delay caused by our side. Our support team also assisted you throughout this process and provided clarification regarding the required steps.

Once the Rise onboarding was completed, the payout review commenced. During this review, on 03/02/2026, your account activity was flagged and reviewed for prohibited trading behaviour.

Following a detailed investigation, the account was confirmed to be engaged in copy trading activity in breach of our Trading Rules and Terms & Conditions. Supporting evidence relating to the violation was shared with you during our communication.

We would also like to clarify that at no point did we reverse or withdraw our findings regarding the violation. Our position remained consistent throughout the review process.

Regarding your concern that the trades could not constitute copy trading because your entries occurred slightly earlier than the compared account, please understand that exact timestamp matching is not the sole factor used in identifying copy trading behaviour.

Our review confirmed that:

1. The trades were executed within an extremely short timeframe
2. The same instruments and trade directions were used
3. The opening and closing patterns were closely mirrored across accounts

Additionally, differences in lot sizes do not invalidate copy trading classifications, as such variations can naturally occur due to account size differences, scaling methods, or varying risk parameters.

Our systems assess the overall behavioural correlation and consistency of trading activity rather than relying solely on identical execution times or lot sizes. Based on the complete evidence reviewed, the activity matched established copy trading indicators and was therefore confirmed as a violation.

As outlined in our Trading Rules and Terms & Conditions, all trading activity must be conducted independently. Any form of mirrored or replicated trading behaviour across accounts is strictly prohibited.

Following multiple reviews by the relevant teams, the violation remains valid and the decision is final.

Instant Funding Team
Reviewer profile
Hicham
MAMorocco

Reviews

Reviews

1.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$25K

Program

Instant

Reached Payout
No
Certificates
May 1st, 2026

I had a very disappointing experience with this firm. My payout was rejected under a “copy trading” allegation, even though all my trades were executed manually. I traded on the account for 4 months, focusing mainly on XAUUSD in the last 2 months. The examples provided as “evidence” showed clear differences: - Different entry times - Different entry prices - Different lot sizes - Different closing times and results Despite this, they claimed a “pattern” across multiple trades but refused to provide any detailed explanation or criteria, stating that their methodology is confidential. My appeal was escalated, but after waiting beyond the promised 24–48 hours, the final response was simply that the decision is “final,” with no transparency and no possibility of further review. To make matters worse, no refund or alternative resolution was offered. From my experience, this raises serious concerns about transparency and fairness. If payouts can be denied based on undisclosed internal criteria without clear proof, traders are left with no real way to defend themselves. I strongly recommend that anyone considering this firm carefully review their policies and understand the risks involved. --------------- Final Update: The firm has issued me a refund of $103 (the account fee). However, my payout of $1,889 remains denied based on the copy trading allegation. While I appreciate that the refund was processed, I still disagree with the decision regarding the payout, as I maintain that all my trades were executed manually. Overall, I’m glad to have recovered my initial fee, but the main issue regarding the payout was not resolved. I’ll leave this here so others can make an informed decision.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

Affordable prices

Least Liked Aspect

Find excuses, refuse to withdraw funds

1.0

User Friendliness

1.0

Payout Process

1.0

Customer Care

1.0

Trading Conditions

Report

Denied Amount

$1,889

Reason

Payout Denial

Denied Reason

Copy Trading Violation

Summary

My payout was denied because they accused me of copy trading, but I strongly disagreed since all my trades were placed manually. They showed a few comparisons as evidence, but I explained that my entries, prices, lot sizes, and exits were all different. I asked for clarification, and my case was escalated, but after waiting beyond 48 hours, they came back saying the decision was final based on an undefined “pattern across trades.” They didn’t provide detailed proof, specific trade analysis, or clear rules, and they refused to explain their method, saying it was confidential. In the end, my payout was rejected, my account was closed, and I wasn’t given any refund or real way to appeal further.

Documents From Reporter

Official Firm Reply

Instant Funding prop firm logo
Verified Firm Profile

May 1st, 2026

Thank you for sharing your experience, Hicham. We would like to have a conversation with you regarding the 'Copy Trading' flag and the manual review conducted on your account.

To provide clarity on our Copy Trading and Group Hedging policies: our risk management systems look for high-correlation patterns across multiple accounts within our ecosystem. This includes not just identical trades but also sequences of entries and exits on the same instrument (like XAUUSD) that suggest coordinated activity or the use of shared signals. While we understand your points regarding differences in lot sizes and specific entry prices, our team assesses the overall 'trading footprint' to ensure the sustainability of our funded program.

We hear your frustration regarding the transparency of our internal criteria. While certain methodologies remain confidential to protect the integrity of our risk systems, we want to ensure your appeal was handled with the attention it deserved. Please provide us with your email address at our Instant Funding support email so we can take one more look at the escalation notes and provide you with any additional clarity possible regarding the final decision.
Reviewer profile
Oluwatoki
NGNigeria

Reviews

Reviews

4.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$100K

Program

1 Step

Reached Payout
No
Certificates
February 25th, 2026

Excellent customer service. Great community and opportunity filled events. Good trading conditions overall and improved dashboard that makes the quality of service better

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

The community is great with lot of opportunities even outside trading

Least Liked Aspect

Their rules should be flexible

4.0

User Friendliness

3.0

Payout Process

4.0

Customer Care

4.0

Trading Conditions

Report

Denied Amount

$1,200

Reason

Payout Denial

Denied Reason

Lot size violation

Summary

I mistakenly opened an additional lot size higher than their stipulated due to network glitch and the trade didn’t last for more than three minutes. Despite my explanation, they’re rid team maintained their stand

Documents From Reporter

Official Firm Reply

Instant Funding prop firm logo
Verified Firm Profile

February 25th, 2026

Hi Oluwatoki,

Thank you for sharing your experience. 🙏

We’re glad you appreciate the customer service, community, events, and improved dashboard, it’s always our goal to make trading as smooth and engaging as possible. Regarding the trade with the larger lot size, we understand that technical glitches can happen. However, as per our risk management policy, the rules regarding lot sizes are strictly enforced to maintain fairness and consistency across all funded accounts. Even though the trade was short-lived, it still fell outside the allowed parameters, which is why the Risk Team maintained their decision.

We truly value you as a trader and hope you continue to benefit from the community, trading opportunities, and resources at Instant Funding. Your adherence to the rules ensures smoother trading and payouts in the future.
A
Ahsan
AEDubai (UAE)

Reviews

Reviews

1.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$50K

Program

Instant

Reached Payout
No
Certificates
February 24th, 2026

I had a experience of trading two 50k if micro accounts where I put in such a tough hustle to meet 15% consistency to be eligible for payout after I managed to achieve that I have now been denied two payouts of an over 7000$ in a single week by Instant Funding. Both times they accused me of violating their so-called “lot size rule.” The truth? I provided clear proof from cTrader showing I never exceeded the max lot allowed (10 lots). Their system either misreads trades or is deliberately set up to deny withdrawals. The first time, I sent detailed evidence showing their calculations were wrong — they flat out ignored it. The second time, they used the same excuse even though I was fully within the rules. They already make traders jump through hoops with nonsense like the 15% consistency rule, and even when you follow everything, they invent new reasons not to pay. It’s a complete waste of time and money. And here’s the most insulting part: after denying payouts, they try to calm traders down by “settling the account” instead of actually paying profits. This is nothing more than a tactic to silence complaints while keeping your hard-earned money. Advice: Don’t be fooled by their flashy marketing. If you value your time and money, stay away.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

Their pricing

Least Liked Aspect

Lack of tranperency, vague customer support , awful slippage

2.0

User Friendliness

1.0

Payout Process

2.0

Customer Care

1.0

Trading Conditions

Report

Denied Amount

$7,236

Reason

Payout Denial

Denied Reason

lot size

Summary

Denial amount > 2393$ Dear Trader, I’m reaching out regarding some recent findings on your account (3036986) with Instant Funding. Our monitoring systems have flagged a trade that exceeded the maximum lot size allowed under our trading rules. My reply The allegation suggests that three ETHUSD trades were open simultaneously, which combined would exceed the maximum lot size allowed. However, my cTrader records clearly show that these trades were executed and closed sequentially, not at the same time. Denial amount 4843$ , Dear Trader, I’m reaching out regarding some recent findings on your account (3036267) with Instant Funding. Our monitoring systems have flagged a trade that exceeded the maximum lot size allowed under our trading rules. Reply, This time, it’s even more blatant — at no point did I exceed the maximum lot size rule. On cTrader, the max allowed lot was 10, and I stayed well within that range. There is absolutely no breach here.

Documents From Reporter

Official Firm Reply

Instant Funding prop firm logo
Verified Firm Profile

February 24th, 2026

Hi Ahsan,

Thank you for sharing your experience in detail. We understand your frustration regarding the payout process and the lot size concerns you mentioned. We want to assure you that our goal is to maintain fair trading rules and accurate monitoring systems for all traders.

We’re reviewing the specific trades you highlighted to better understand any discrepancies and ensure our systems are working as intended. If you haven’t already, please reach out to our support team with your trade records so we can investigate your account further and work toward a resolution.

We appreciate your feedback as it helps us improve transparency and the overall trading experience for all our clients.
N
Nugroho
IDIndonesia

Reviews

Reviews

1.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$100K

Program

1 Step

Reached Payout
No
Certificates
February 24th, 2026

Instantfunding.io Denials My Payout $ 7000 and my account on Breach Manual then they give a new funded account with 1% risk rules. I was accused of trading one-sided betting even though I was funded account (722410) 100k size using 2% risk with small lots only maximum 2 lots, but I often use 1 lot size and long stop loss. So clearly my trade style is very far from what they accused. I thought instantfunding.io professional apparently they did not like profitable traders with large win rates. If instantfunding.io is professional, I should pay my payout then give me a reprimand with the hidden rules they want.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

there is a step 1 step

Least Liked Aspect

Denials payout. unprofessional and has no integrity.

4.0

User Friendliness

1.0

Payout Process

2.0

Customer Care

4.0

Trading Conditions

Report

Denied Amount

$7,052

Reason

Payout Denial

Denied Reason

Rule Breached: Manual Breach Message: Prohibited Trading Style Detected

Summary

Instantfunding.io Denials My Payout $ 7000 and my account on Breach Manual then they give a new funded account with 1%risk rules. I was accused of trading one-sided betting even though I was funded account (722410) 100k size using 2% risk with small lots only maximum 2 lots, but I often use 1 lot size and long stop loss. So clearly my trade style is very far from what they accused. I thought instantfunding.io professional apparently they did not like profitable traders with large win rates. If instantfunding.io is professional, I should pay my payout then give me a reprimand with the hidden rules they want.

Documents From Reporter

Official Firm Reply

Instant Funding prop firm logo
Verified Firm Profile

February 24th, 2026

Hi Nugroho,

Thank you for sharing the details of your case. Our support team has reached out to you directly and is awaiting your response so we can work toward a fair resolution. We appreciate your patience as we handle this matter.
Reviewer profile
George
CACanada

Reviews

Reviews

2.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$100K

Program

1 Step

Reached Payout
No
Certificates
February 24th, 2026

I’ve been trading for over 2 years with a disciplined strategy and have received four smaller payouts from Instant Funding without issue—until now. They suddenly terminated my funded account, accusing me of breaching their “Gambling and Over-leveraging” rule by risking more than 3% on a “single trade idea.” But here’s the truth: • I always used that strategy before for the 4 payouts • My trades were spaced hours apart, not simultaneous, yet they still claimed it was one trade idea. • They said I used identical lot sizes, but their own rules warn against changing lot sizes, even by 0.01, calling it martingale. So which is it? You can’t say different lot sizes are suspicious and then punish me for using the same lot sizes. I always stayed within the max lot size of 3, used a 2% global Equity Protector, and never closed trades beyond 2.53% loss due to slippage. This is not gambling—this is responsible risk management. On top of that, they’ve been shifting the rules mid-contract: • First saying VPS was allowed, then breaching traders for using one. • Removing the no consistency rule, then reintroducing a 40% best-day rule out of nowhere. • And now interpreting “trade idea” however they want to justify denying a payout. This happened right after I requested a 15K payout because I had to follow the new 40% best-day rule, which feels less like risk control and more like payout avoidance. I reached out respectfully, provided data, and asked for a fair review—but received only copy-paste responses and a warning about “stricter rules” if I ever come back. If you’re a serious trader looking for transparency and stability, think twice before committing to Instant Funding. Rules should be clear, consistent, and not weaponized against traders just because they’re successful.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

They were friendly and forgiving

Least Liked Aspect

They start finding excuses to not pay profitable traders

3.0

User Friendliness

3.0

Payout Process

4.0

Customer Care

4.0

Trading Conditions

Report

Denied Amount

$15,749

Reason

Payout Denial

Denied Reason

Breach of their Gambling and Over-leveraging rule

Summary

They suddenly terminated my funded account, accusing me of breaching their “Gambling and Over-leveraging” rule by risking more than 3% on a “single trade idea.” But here’s the truth: • I always used that strategy before for the 4 payouts • My trades were spaced hours apart, not simultaneous, yet they still claimed it was one trade idea. • They said I used identical lot sizes, but their own rules warn against changing lot sizes, even by 0.01, calling it martingale. So which is it? You can’t say different lot sizes are suspicious and then punish me for using the same lot sizes. I always stayed within the max lot size of 3, used a 2% global Equity Protector, and never closed trades beyond 2.53% loss due to slippage. This is not gambling—this is responsible risk management.

Documents From Reporter

Official Firm Reply

Instant Funding prop firm logo
Verified Firm Profile

February 24th, 2026

Hi George,

We’re truly sorry to hear about the frustration and stress this situation has caused. To ensure we fully understand your case and can address it fairly, we’ll need more detailed information about the trades and account mentioned. Once we have these details, our support team can reach out directly and work with you to find a suitable resolution.

We appreciate your patience and want to assure you that your concerns are taken seriously. Our goal is to review every situation thoroughly and provide the best possible support for our traders.
Reviewer profile
qaseem
GBUnited Kingdom

Reviews

Reviews

2.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$200K

Program

1 Step

Reached Payout
Yes
Certificates
February 24th, 2026

I have mixed feelings about Instant Funding. While the customer support is responsive and I previously received a payout with no issues, my recent $11,456.05 payout was denied due to using a VPS—something I was never clearly warned about in the contract. Positives: ✔️ Fast Support Response – The team replies quickly and professionally. ✔️ Payout Process (When Approved) – My first payout was processed smoothly. ✔️ Decent Trading Conditions – Execution is slightly slow, but overall, it’s functional. Negatives: ❌ Spreads are Wide – Compared to other prop firms, spreads can be higher. ❌ VPS Ban Wasn't in the Contract – The signed Instant Funding Agreement never mentioned VPS usage being prohibited, yet my payout was denied due to this. ❌ Inconsistent Enforcement – I emailed support in advance for EA approval and have always ensured compliance, but this restriction was only flagged at payout time. ❌ Harsh Payout Denial – Other prop firms, like FTMO, have reviewed similar cases where a VPS was flagged, but payouts were still honored after proof of ownership was provided. I provided full transparency, including proof of VPS ownership, but my payout was still fully rejected instead of a warning or partial payout. The website’s Terms & Conditions mention VPS restrictions, but since web pages can be updated, traders should be careful and clarify rules in writing before committing. Final Thoughts: ✅ Would I Recommend Instant Funding? If you are looking for a firm with clear policies, be cautious. If you never use a VPS, you may be fine. If you expect fair reviews of payout issues, I would reconsider. 🔎 My Advice to Traders: Confirm all rules in writing before joining – policies can differ between the website and the contract you sign. Clarify VPS & EA usage from the start, even if you don’t plan to use them now. Be prepared for strict enforcement of rules, even if they were never explicitly stated in the contract. I wanted to continue trading here, but this situation has made me reconsider. If Instant Funding improves transparency and flexibility in rule enforcement, it could be a great prop firm.

Funding Period

1 month +

Payout Count

1

Number of Firms Funded With

5

Top Firm Aspect

Fast Customer Support Responses – Support replies quickly and professionally. Payout Process (When Approved) – My first payout was processed smoothly. User-Friendly Dashboard – The interface is clean and easy to navigate.

Least Liked Aspect

Inconsistent Policy Enforcement – The VPS rule was not in my contract, only in website terms, which could have changed. Strict Payout Rejection – Other firms allow a review process, whereas here, I was instantly denied. No Second Chance for Clarification – Even after I provided full VPS ownership proof, there was no room for discussion. Spreads & Execution – Spreads are wider than competitors, and execution speed is slightly slow at times.

4.0

User Friendliness

1.0

Payout Process

3.0

Customer Care

2.0

Trading Conditions

Report

Denied Amount

N/A

Reason

Payout Denial

Denied Reason

Using VPN

Summary

I recently requested a $11,456.05 payout, but it was denied due to my use of a VPS. I have previously received a payout with no issues, and I always ensured compliance, including reaching out to support regarding EA usage. The contract I signed did not mention VPS usage as a violation, but it is apparently listed in the website’s terms and conditions, which may have been updated later. Despite my full transparency and proof of VPS ownership, my payout was denied outright rather than reviewed fairly. Other prop firms I’ve worked with have reviewed similar cases and approved payouts after verifying trader legitimacy, which was not offered here.

Documents From Reporter

Official Firm Reply

Instant Funding prop firm logo
Verified Firm Profile

February 24th, 2026

Hi Qaseem,

Thank you for your detailed review. We appreciate you highlighting both positives and concerns.

Regarding the VPS issue, we understand your frustration. VPS use itself isn’t automatically a violation, but certain configurations can affect trade execution and are assessed by our Risk Team. We recognize that the restriction wasn’t clearly communicated in your agreement, and we agree that transparency is critical.

If you’d like, the Risk Team can provide a detailed explanation of the technical basis for the decision and the specific rules applied. Your feedback is valuable, and we hope this can clarify the situation.
Reviewer profile
Mellel
DZAlgeria

Reviews

Reviews

1.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$200K

Program

2 Steps

Reached Payout
No
Certificates
February 24th, 2026

Hello i made 13.5k usd and they refuse to pay me I was funded on 04 dec 2024 i strat my journey on 200k account after multiple effort and 2.5 months of trading and reaching 6.5% profit on my 200k account i asked for payout they tell me you risked more then 3% on the 16 dec wish is correct but at that time the risk rule didn’t exist it was to not exceed 50% margin i even signed my contract to that on 23 jan 2025 they changed the rule to the new one my trade was a month before that it’s been a 4 day and im explaining to them wish proof on both mt5 and dashboard still same response i risked more then 3% on trade was executed A month before it was applied i have all proof still rejected me im funded with other prop no problem only this one’s stay away from them

Funding Period

1 month +

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

4

Top Firm Aspect

Nothing to be honest they are good at marketing only

Least Liked Aspect

Every thing

1.0

User Friendliness

1.0

Payout Process

1.0

Customer Care

1.0

Trading Conditions

Report

Denied Amount

N/A

Reason

Payout Denial

Denied Reason

Risk rule

Summary

Hello I was funded on 04 dec 2024 i strat my journey on 200k account after multiple effort and 2.5 months of trading and reaching 6.5% profit on my 200k account i asked for payout they tell me you risked more then 3% on the 16 dec wish is correct but at that time the risk rule didn’t exist it was to not exceed 50% margin i even signed my contract to that on 23 jan 2025 they changed the rule to the new one my trade was a month before that it’s been a 4 day and im explaining to them wish proof on both mt5 and dashboard still same response i risked more then 3% on trade was executed A month before it was applied i have all proof still rejected me after 23 jan max trade lost like 2.25%

Documents From Reporter

Official Firm Reply

Instant Funding prop firm logo
Verified Firm Profile

February 24th, 2026

Hi Mellel,

Thank you for sharing your concerns. We understand how frustrating this situation must feel, especially after reaching 6.5% on a 200K account following several months of trading.

To clarify, accounts are always assessed based on the rule set assigned to them and active at the time the trades were executed. Rule updates are not applied retroactively to trades placed before their official implementation date. If your trade on 16 December exceeded 3% risk, the key factor is whether that specific risk parameter was already applicable to your account at that time.

You mentioned being funded on 04 December 2024 and signing your contract under the 50% margin rule, with the 3% maximum risk per trade rule introduced later on 23 January 2025. If that is accurate, then trades executed prior to 23 January should be evaluated under the rules that were active for your account at that time, not under subsequently introduced parameters.

In order to resolve this clearly, what matters is:

- The exact rule set assigned to your account when it was issued.
- The effective date of any rule changes applied to your specific account type.
- The timestamp of the trade in question.
- The precise calculation used to determine the alleged breach.

If there has been any confusion between margin usage rules and maximum risk per trade rules, this can only be clarified through a detailed breakdown from the Risk Team referencing timestamps and the applicable contract version.

We recommend formally requesting:

- The version/date of the rule set applied to your account.
- Confirmation of the rule’s effective date.
- A timestamped exposure calculation showing how the 3% threshold was exceeded under the rule set active on 16 December.

If your post-January trades were all within 2.25% risk as you mentioned, that is a separate matter and should not affect a December trade assessment unless explicitly defined in your original contract.

We remain open to reviewing your case in detail if you provide your account ID, so we can ensure a transparent explanation is issued.
A
Ayush
INIndia

Reviews

Reviews

1.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$10K

Program

Instant

Reached Payout
No
Certificates
February 24th, 2026

The risk team said my account will get reset because of max lot rule but the rule was applied to old accounts after 23 January I purchased my account on 5 January which comes under 50% margin rule which I was following the trades they flagged were on 15-16 January. I'm funded with 4 firms and getting consistent payouts with them never got into such issues I have a consistent lot size and risk management. Also teach traders have 20k instagram followers I'll recommend you to buy other firms if you're profitable consistently cause this firm will almost never pay you cause of their 100+ rules. Edit- They forced me to delete my review to get my account back and now almost lost it cause of the stress they gave me. You get 0 chance to express your views they just force you out to reset the account no partial profit paid like other firms.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

Nothing worst firm only have moderators who answer basic questions.

Least Liked Aspect

10000 rules that they use as a shady thing to deny payouts and to only pay couple of people to look legit

2.0

User Friendliness

1.0

Payout Process

1.0

Customer Care

3.0

Trading Conditions

Report

Denied Amount

N/A

Reason

Payout Denial

Denied Reason

Max lot rule

Summary

Explaining in brief. I bought an account on around 6 January I started trading it and during then the company had 50% margin rule which they suddenly changed on 16th January and then they started assessing trades which we took even before that with that rule and that's a obvious scam. I have talked with 15 other people who suffered from denied payout. And over that they only give you option to account reset. Like if you bought a 5k account and made 10% you xan scale easily to 10-20k but after that when you request a payout they check minor mistakes you made even during 5k phase and deny whole payout and gives you option to reset your account. Rather than taking profit of that specific trade.

Documents From Reporter

Official Firm Reply

Instant Funding prop firm logo
Verified Firm Profile

February 24th, 2026

Hi Ayush,

Thank you for taking the time to share your concerns.

We would like to clarify a few important points regarding your case. Rule updates are implemented with a specific effective date, and accounts are assessed based on the rule set applicable to them at the time of the trades in question. If your account was purchased on 5 January and the trades flagged were from 15–16 January, our Risk Team would have reviewed those trades in accordance with the rules that were active and assigned to your account during that period.

The 50% margin rule and the maximum lot size rule are separate risk parameters. If a maximum lot size rule was breached, even unintentionally, this would trigger a reset in line with our published policy. Resets are offered as a corrective measure rather than an automatic termination, and they are applied consistently across all account sizes.

Regarding your concern about retroactive rule application, please note that we do not apply newly introduced rules to trades executed before the rule’s official implementation date. If you believe there has been a misclassification of your account type or rule set, we encourage you to request a detailed breakdown of the specific trades reviewed, including timestamps and the rule reference used in the decision.

We also want to be clear that we do not require traders to remove reviews in exchange for account actions. Any resolution or reset offered is based strictly on policy and internal review outcomes.

If you would like, please provide your account ID so we can ensure your case is rechecked for clarity and provide a transparent explanation of the exact rule reference and calculation used in your assessment.

Stay Connected

Subscribe For The Latest In Prop Trading News And Deals

200 Loyalty Points Welcome Bonus.

Sign up free to claim points, unlock rewards, save favorite firms, and start earning more through reviews and platform activity.

Create Free Account
Prop Firm Business

Have Questions?

Contact Us for More.

Contact Us
twitter-logoinstagram-logoyoutube-logotiktok-logolinkedin-logo

© 2026 Prop Firm Match. All rights reserved.