Buy
117842
country-flag

Dubai (UAE)

CEO

Khaled Ayesh

Trustpilot

4.5

Date Created

Nov 2022

Years in Operation

3

4.2

1253

total reviews

5

712

4

341

3

57

2

20

1

123

FundingPips prop firm logo
Ends: Nov 2
FundingPips prop firm logo
FundingPips

4.2

1253

New Offer
20% OFF
Ends: Nov 2

20% off (first order, then 15% off existing users) all accounts

OverviewChallenges
27
Reviews
1253
Offers
1
Announcements
6
Payouts
New
Discussions
0

FundingPips Reviews

AI Summary
Mixed

FundingPips Reviews AI Summary

Traders consistently highlight FundingPips' straightforward rules, competitive pricing, and fast payout processing—often within minutes to hours. The platform dashboard receives frequent praise for its clean interface and ease of tracking performance. Many appreciate the flexibility in account models, particularly the 2-Step Flex accounts, and note solid execution speed with tight spreads under normal conditions. Customer support is generally described as responsive and helpful during the...

Reviews1253

Sort by

Reviewer profile
Quadri
NGNigeria

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$5K

Program

2 Steps

Reached Payout
No
Certificates
August 2nd, 2026

So far, my experience with FundingPips has been satisfactory. I haven’t encountered any major issues with the firm, and everything has been running smoothly from my perspective. The registration process was straightforward, and the dashboard is easy to navigate, making it convenient to manage my account and monitor my trading progress.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

The trading conditions have been fair, and I haven’t experienced any unexpected challenges with execution or platform performance. While I haven’t yet gone through every stage of the funding process, my experience up to this point has been positive. The rules are clearly outlined, and the firm appears transparent about its expectations for traders.

Least Liked Aspect

Nothing yet

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

5.0

Customer Care

4.0

Trading Conditions

Reviewer profile
Shah
PKPakistan

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$5K

Program

2 Steps

Reached Payout
No
Certificates
August 1st, 2026

I’ve had a positive experience with FundingPips overall. The trading conditions are straightforward, with competitive spreads, reasonable leverage, and clear rules that make the challenges easy to understand. The platform and account setup were also smooth, and I didn’t face major technical issues while trading. What stood out to me most was the overall support and communication. Customer service was responsive and helpful whenever I had questions, and the rules and requirements were explained clearly. The payout process was another positive part of my experience. Once the requirements were met, the process was straightforward and I had a good experience with the payout side. Overall, I think FundingPips is a solid option for traders who understand risk management and can follow their trading rules. The most important thing is to read the rules carefully and maintain proper discipline, but based on my experience, the firm provides a good environment for serious traders.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

What I liked most was the straightforward trading conditions and clear rules. The overall experience was smooth, especially the account setup, customer support, and payout process. I also liked that the firm focuses on giving traders a structured environment without making the process unnecessarily complicated.

Least Liked Aspect

What I liked least was that some of the rules can feel quite strict, especially for traders who prefer more flexibility in their trading style. It’s important to understand all the rules carefully before starting, as even small mistakes can affect the account.

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

5.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

C
Crescenzo
ITItaly

Reviews

Reviews

2.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$50K

Program

4 Steps

Reached Payout
No
Certificates
August 1st, 2026

I am submitting this review to report my experience with FundingPips after my funded account was closed. I traded according to the rules of the program and generated legitimate profits. Despite this, my account was terminated, and I was denied access to my earnings. After the closure, I contacted FundingPips support several times asking for a detailed explanation and requesting evidence of any alleged rule violation. The responses I received were either generic or failed to clearly explain what specific trading activity violated their Terms and Conditions. I believe traders deserve transparency, especially when funded accounts and profits are involved. If a firm decides to terminate an account, it should provide clear evidence showing exactly which rule was broken and how that conclusion was reached. Evidence I can provide: * Screenshots of my trading history. * Emails and chat conversations with FundingPips support. * The account closure notification. * Records showing my profits before the account was closed. Thank you for your time and consideration.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

After what happened to me yesterday nothing

Least Liked Aspect

They closed my account took my profit my hard work for no reason for an absurd excuse

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

1.0

Customer Care

3.0

Trading Conditions

Report

Reason

Unjustified Breach

Breach Reason

Alleged shared Device ID (CID) with another registered user.

Summary

FundingPips terminated my Master Account, alleging that my Device ID (CID) matched another registered user on their platform. I categorically deny this allegation. I have never shared my account, device, login credentials, or trading environment with anyone. I did not use a VPS, Remote Desktop, copy trading, or any third-party account manager. I was the sole person operating my account. At the time my account was terminated, I had approximately $2,000 profit on a $50,000 Master Account and was progressing toward the required profit target. I repeatedly requested the evidence supporting their allegation and asked to escalate the matter or speak with the person responsible for the decision. FundingPips refused to provide any technical evidence, refused to explain what Device ID was allegedly matched, refused any further review or appeal, and stated that their decision was final. My concern is not only the account termination but also the lack of transparency. A serious allegation was made against me without any supporting evidence being disclosed or any meaningful opportunity to challenge the decision. I am submitting this review so that other traders are aware of my experience. I believe firms should provide a fair review process and give traders an opportunity to respond to allegations before permanently terminating an account.

Documents From Reporter

K
Khawla
MAMorocco

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$5K

Program

2 Steps

Reached Payout
No
Certificates
July 31st, 2026

The dashboard is simple and easy to use, and the challenge rules are clear and beginner-friendly. My trading experience has been smooth with no major platform issues. Customer support responds reasonably well. The only downside is that the payout process can take longer than expected and could be improved. Overall, it's a good prop firm for traders who want straightforward rules and a clean trading environment.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

Clarity

Least Liked Aspect

the price of the challenges is a bit expensive

5.0

User Friendliness

4.0

Payout Process

5.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

Reviewer profile
Jovo
RSSerbia

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$25K

Program

2 Steps

Reached Payout
Yes
Certificates
July 31st, 2026

Amazing! Got my first payout in less then 24 hours, and then last 2 payouts within 60 seconds. This really is a game changer. Trading conditions also great, so far the best prop firm in the game!

Funding Period

1 month +

Payout Count

3

Number of Firms Funded With

4

Top Firm Aspect

Fast payouts, trading conditions, dashboard

Least Liked Aspect

None

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

5.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

C
Christian
ITItaly

Reviews

Reviews

1.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$300K

Program

2 Steps

Reached Payout
Yes
Certificates
July 30th, 2026

Good morning, after over 2 years with this company and numerous reviews in its favor, I have to join the list of countless people who have been banned without reason with the usual CID excuse this is absolutely not true since for 2 years I've used the same device with the same SIM card and everything, I even received a payout less than 2 weeks ago so that already makes it laughable as well.... Now that I had reached the situation where I had 1 Funded and 2 active challenges (I wanted to try the flex that were recently added,) I find myself today receiving the ban email because of the CID You're truly pathetic, a piece of advice that really comes from the heart, stay away from this prop firm I always left positive reviews because I followed the rules and was always paid, but now I have to take back everything I said and change my mind about everything TERRIBLE PROP FIRM STAY FAR AWAY I'm waiting for a response now and I want to see how this thing develops, a mistake can happen the case should be re-evaluated and at minimum some proof of this violation should be given, but as usual they don't give proof just the typical generic AI responses I forgot, I have never ever used VPS or anything always and only my cell phone with mobile data

Funding Period

3 months +

Payout Count

6

Number of Firms Funded With

0

Top Firm Aspect

Nothing

Least Liked Aspect

1.0

User Friendliness

1.0

Payout Process

1.0

Customer Care

1.0

Trading Conditions

Report

Reason

Unjustified Breach

Breach Reason

Cid

Summary

Use many device,i have the same from 2 years and the last payout was approved 1 week ago and today the ban its absolutely no sense

Documents From Reporter

Official Firm Reply

Verified Firm Profile

August 12th, 2026

Gentile Christian,

È emerso che l'ID dispositivo associato al tuo account corrisponde a quello di un altro utente registrato sulla nostra piattaforma. Tale conclusione è stata raggiunta a seguito di un'analisi approfondita degli indicatori tecnici pertinenti e dell'attività dell'account.

Ti informiamo inoltre che, per motivi di sicurezza, privacy e protezione dei dati, non ci è possibile divulgare l'identità di altri utenti, gli specifici identificativi tecnici coinvolti o qualsiasi informazione relativa all'account di un altro utente.

Precisiamo infine che la verifica è già stata completata dal Team Responsible Trading e che per questo caso non sono previste ulteriori revisioni indipendenti o procedure di ricorso.

Pertanto, la decisione che ti è stata comunicata è definitiva e non modificabile.

Cordiali saluti,
Il team di FundingPips
K
Khalid
SASaudi Arabia

Reviews

Reviews

4.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$100K

Program

2 Steps

Reached Payout
Yes
Certificates
July 29th, 2026

I am leaving this review because I believe FundingPips' communication regarding the **Risk per Trade Idea** rule was inconsistent and misleading. I had a **100k 2-Step Standard (10%) Master account**, which was breached for exceeding the 2% Risk per Trade Idea limit. Before my breach, FundingPips announced through official emails, Instagram, X, and their Help Centre that the **Risk per Trade Idea rule had been removed from 2-Step Standard Master accounts**. One Instagram post explicitly stated that it applied to **both new and existing accounts**. The official Help Centre also stated: **2-Step Standard → All accounts → Not applicable.** My dashboard no longer displayed this rule as a trading objective either. Although I later found one X post mentioning **8%/5% target accounts**, this conflicted with multiple other official announcements that referred to **all 2-Step Standard accounts** without distinguishing between **8% and 10% accounts** or **new and existing accounts**. What made this even more confusing was that after my account was breached, clicking the breach notification redirected me to FundingPips' official **Account Violations** page, which again stated: **"Risk Per Trade Idea – Removed. This rule no longer applies on 2-Step Standard accounts."** There was still no indication that this only applied to 8% accounts. When I contacted Support, I was informed that the rule had only been removed for **8% accounts**, while my **10% account** remained subject to it. I repeatedly asked for an official webpage or document showing that this distinction had been communicated before my breach, but none was provided. I fully respect that prop firms have rules, and I have no issue accepting responsibility when rules are clear. However, based on the official emails, social media announcements, Help Centre, and even the page linked from my breach notification, I genuinely believed the Risk per Trade Idea rule no longer applied to my account. I respectfully ask FundingPips to review my case again, taking into account the official communications that were available at the time. I hope my account can be reinstated, as I believe this breach resulted from genuinely confusing and inconsistent information rather than an intentional violation of the rules.

Funding Period

1 month +

Payout Count

1

Number of Firms Funded With

5

Top Firm Aspect

Almost everything, except this latest risk trade per idea confusion

Least Liked Aspect

they don't allow own external copy trading

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

3.0

Customer Care

4.0

Trading Conditions

Report

Reason

Unjustified Breach

Breach Reason

Maximum loss on a single position Breached

Summary

My account was breached for exceeding the 2% Risk per Trade Idea limit on a 100k 2-Step Standard (10%) Master account. I exceeded this limit because I genuinely believed the rule had been removed from my account. Before placing the trade, I relied on FundingPips' official communications, including emails, Instagram posts, X posts, the Help Centre, and my trading dashboard, all of which indicated that the Risk per Trade Idea rule had been removed from 2-Step Standard Master accounts. One official Instagram announcement even stated that the change applied to new and existing accounts, while the Help Centre stated "2-Step Standard – All accounts – Not applicable." After my account was breached, Support informed me that the rule had only been removed for 8% profit target accounts and that it still applied to my existing 10% account. However, I could not find this distinction in any official documentation, and despite repeatedly requesting it, I was not provided with an official webpage or document showing that this exception had been communicated. Even today, the official Help Centre and the page linked from my breach notification do not state that the rule applies only to 8% accounts or that existing 10% accounts are excluded from the change. They simply state that the Risk per Trade Idea rule "no longer applies on 2-Step Standard accounts" or that it is "Not applicable" for all 2-Step Standard accounts, which continues to create confusion. I believe this breach resulted from relying on conflicting official information rather than intentionally violating the trading rules. I respectfully ask FundingPips to review my case, taking into account the official communications that were available to me, and to consider reinstating my account.

Documents From Reporter

Reviewer profile
Elvis
KEKenya

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$10K

Program

2 Steps

Reached Payout
No
Certificates
July 28th, 2026

Funding pips offer great value for their accounts, haven't had any problems with their servers, very decent spreads and fair trading rules. Looking forward to purchasing more accounts from them hopefully to maximum allocation that's how much I love them, they also have fair commission fees unlike other firms I've traded

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

Very fair rules

Least Liked Aspect

A bit expensive but not a deal breaker

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

5.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

Reviewer profile
Kashif
PKPakistan

Reviews

Reviews

1.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$5K

Program

2 Steps

Reached Payout
No
Certificates
July 28th, 2026

Extremely disappointed with how Funding Pips handles trade execution discrepancies and support queries. My Master Account (#20320656) was wrongly flagged for a daily drawdown breach by $1.77. ​My actual MT5 execution history clearly shows that all my positions hit Stop Loss around 4109.46 - 4109.61 before any drawdown limits were reached. However, their dashboard evaluator logged the breach price at 4107.51, creating a clear discrepancy between MT5 execution and their system's feed. ​To make matters worse, support has been unhelpful and generic, refusing to review server execution logs or properly investigate the issue. Trade execution accuracy and responsive support are essential for any trader, and Funding Pips fell short on both here.

Funding Period

1 year +

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

4

Top Firm Aspect

Nothing

Least Liked Aspect

Nothing

1.0

User Friendliness

1.0

Payout Process

1.0

Customer Care

1.0

Trading Conditions

Report

Reason

Unjustified Breach

Breach Reason

Exceeded Daily Drawdown Limit ($1.77)

Summary

On Master Account #20320656, all positions were closed on MT5 via Stop Loss around 4109.46 - 4109.61 before reaching any drawdown limits. However, the firm's dashboard logged a breach price of 4107.51, claiming I exceeded the limit by $1.77. There is a clear price/execution discrepancy between MT5 terminal logs and their dashboard system, which support refuses to re-evaluate

Documents From Reporter

Official Firm Reply

Verified Firm Profile

July 28th, 2026

Dear Kashif,

Please be advised that the breach determination is not based on your final Profit and Loss (PnL). Instead, it is calculated based on the lowest equity level reached during the trading period.

Unfortunately, your account equity dropped below the permitted threshold, resulting in a breach of the Daily Loss Limit.

Please find your Account Violation Details below:

Maximum Allowed Daily Loss: $204.86
Today’s Starting Balance/Equity: $5,121.43
Daily Loss Threshold: $4,916.57
Deepest Equity Drawdown Recorded: $4,914.80

Since your equity fell below the allowed limit, the account has been considered in violation of the Daily Loss Rule.

Kind regards,
FundingPips Team
Reviewer profile
Putin
KEKenya

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$10K

Program

2 Steps

Reached Payout
Yes
Certificates
July 26th, 2026

I’ve had a genuinely great experience with Funding Pips so far. The whole process was super smooth — from signing up to getting access, my dashboard was ready in just about 2 minutes. That kind of speed really stood out because I didn’t have to wait around or deal with unnecessary delays. The dashboard itself is clean, easy to navigate, and gives you everything you need to track progress without feeling overwhelming. Another big plus is that they’ve increased the maximum allocation to $400,000, which shows they’re serious about supporting traders who want to scale. The rules are also trader-friendly and straightforward, so it doesn’t feel like you’re walking on eggshells trying to avoid breaking something. Customer service has been responsive too, and payo…

Funding Period

Less than 1 month

Payout Count

1

Number of Firms Funded With

1

Top Firm Aspect

Reward process

Least Liked Aspect

One step challenges

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

5.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

Stay Connected

Subscribe For The Latest In Prop Trading News And Deals

200 Loyalty Points Welcome Bonus.

Sign up free to claim points, unlock rewards, save favorite firms, and start earning more through reviews and platform activity.

Create Free Account
Prop Firm Business

Have Questions?

Contact Us for More.

Contact Us
twitter-logoinstagram-logoyoutube-logotiktok-logolinkedin-logo

© 2026 Prop Firm Match. All rights reserved.

    FundingPips Reviews: 4.2★ from 1,253 Verified Traders | Page 12 | Prop Firm Match