Buy
117906
country-flag

Dubai (UAE)

CEO

Khaled Ayesh

Trustpilot

4.5

Date Created

Nov 2022

Years in Operation

3

4.2

1255

total reviews

5

712

4

341

3

57

2

20

1

125

OverviewChallenges
27
Reviews
1255
Offers
0
Announcements
6
Payouts
New
Discussions
0

FundingPips Reviews

AI Summary
Mixed

FundingPips Reviews AI Summary

Traders frequently praise FundingPips for fast payout processing, with multiple verified payout recipients reporting payouts completed within 10-30 minutes. The trading conditions receive consistent positive feedback, with reviewers highlighting tight spreads, minimal slippage during news events, low commissions, and fast execution speeds. The platform's dashboard is widely described as clean, user-friendly, and convenient for tracking performance. Rules are generally considered straightforward...

Reviews1255

Sort by

Reviewer profile
Ayaz
PKPakistan

Reviews

Reviews

4.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$5K

Program

2 Steps

Reached Payout
No
Certificates
October 21st, 2025

Funding pips is one of the top 3 firms in the industry at the time offering affordable prices and has great record of paying out to its clients my trading experience with them has been very good

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

Reliability

Least Liked Aspect

They don't offer MT5 now

4.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

4.0

Customer Care

4.0

Trading Conditions

Reviewer profile
Farouk
NGNigeria

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$10K

Program

2 Steps

Reached Payout
No
Certificates
October 20th, 2025

I bought their 10k 2 step student account for 66$, and I honestly enjoyed my trading experience, despite not making it to the funded stage. But the trading experience was epic and platform is user friendly to the core. Anticipating to purchase another account from them soon. Kudos to Fundingpips.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

Lack of trade execution delay

Least Liked Aspect

The drawdown rules is epic as well

5.0

User Friendliness

1.0

Payout Process

5.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

R
Rakesh
INIndia

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$100K

Program

2 Steps

Reached Payout
Yes
Certificates
October 19th, 2025

I am trading with this firm since last two years. I have got 10 payouts till date without any issue. Everything is awesome with this prop firm. One of my favourite prop firms.

Funding Period

6 months +

Payout Count

10+

Number of Firms Funded With

8

Top Firm Aspect

Simple rules & nill payout denials.

Least Liked Aspect

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

5.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

Reviewer profile
Ntsako
ZASouth Africa

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$10K

Program

2 Steps

Reached Payout
Yes
Certificates
October 18th, 2025

After trying more than 6 different propfirms FundingPips just stood out to me, the gave us profit splits from 60-100% & best part you can choose the one you like. No Lot size rules, which is mostly just to trap trader's & no payout denials...received my payout within 7hrs Trading conditions, Support, Payout system is just better. VERY recommended

Funding Period

1 year +

Payout Count

1

Number of Firms Funded With

3

Top Firm Aspect

Fkexible Payout options, payout Speed No payout denials & speed customer care

Least Liked Aspect

Minimum trading days

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

5.0

Customer Care

4.0

Trading Conditions

M
Moein
IRIran

Reviews

Reviews

1.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$100K

Program

2 Steps

Reached Payout
No
Certificates
October 17th, 2025

Since March of this year, the fundingpips company has been forcibly transferring the accounts we bought from ctrader to the mt5 server. on major Forex currency pairs, they execute transactions at least 30 pips at the trader's expense, all day long, and with limit or market entries and exits from the transaction. They are practically unsustainable.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

nothing

Least Liked Aspect

slippage

1.0

User Friendliness

1.0

Payout Process

1.0

Customer Care

1.0

Trading Conditions

Official Firm Reply

Verified Firm Profile

October 17th, 2025

Dear Moein

Please note that the transfer from cTrader to the MT5 server has been part of our system update to improve overall platform stability and functionality.

Market conditions, including spreads and slippage, can vary throughout the day due to liquidity and volatility, particularly on major Forex currency pairs. All trades executed on our platform, whether via market or limit orders, are processed according to standard market conditions.

We strive to provide a fair and transparent trading environment and recommend reviewing risk management strategies to protect your account. If you are experiencing persistent issues, our support team is available to investigate and provide guidance.

Kind regards,
FundingPips Team
Reviewer profile
sweet
PKPakistan

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$100K

Program

2 Steps

Reached Payout
Yes
Certificates
October 16th, 2025

"Just completed the Funding Pips prop firm challenge and I'm impressed! The platform was user-friendly, and the evaluation process was fair and transparent. The profit targets were challenging but achievable. I appreciated the support from their team. Overall, it's a great opportunity for traders to showcase their skills and get funded. Would definitely recommend!" Would you like me to modify it or add anHere's a possible review: "Just completed the Funding Pips prop firm challenge and I'm impressed! The platform was user-friendly, and the evaluation process was fair and transparent. The profit targets were challenging but achievable. I appreciated the support from their team. Overall, it's a great opportunity for traders to showcase their skills and get funded.

Funding Period

1 month +

Payout Count

1

Number of Firms Funded With

0

Top Firm Aspect

"Just completed the Funding Pips prop firm challenge and I'm impressed! The platform was user-friendly, and the evaluation process was fair and transparent. The profit targets were challenging but achievable. I appreciated the support from their team. Overall, it's a great opportunity for traders to showcase their skills and get funded.

Least Liked Aspect

"Just completed the Funding Pips prop firm challenge and I'm impressed! The platform was user-friendly, and the evaluation process was fair and transparent. The profit targets were challenging but achievable. I appreciated the support from their team. Overall, it's a great opportunity for traders to showcase their skills and get funded.

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

5.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

G
Guma
UGUganda

Reviews

Reviews

1.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$100K

Program

2 Steps

Reached Payout
No
Certificates
October 16th, 2025

from hero to zero funding pips is a… from hero to zero funding pips is a thief! I made $6320 in account number 1327038, but when my friend was interviewed by Fundingpips and asked if they knew any traders, my friend mentioned me juma joel. Despite this, Fundingpips denied my payout and closed my account without providing any explanation for the issues. I demand that Fundingpips be shut down to prevent others from being scammed. I've noticed that my 5-star review, as well as others, are being deleted, while negative 1-star reviews remain. It appears that Fundingpips only wants to attract traders who generate lower profits,but next time is you

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

request that you either return my $6310.65 or process a payment from my account

Least Liked Aspect

request that you either return my $6310.65 or process a payment from my account

1.0

User Friendliness

1.0

Payout Process

1.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

Report

Reason

Payout Denial

Denied Reason

My friend spoke about me during the interview with Fundingpips

Summary

Fundingpips didn't even tell me. When they interviewed my friend and asked if he knew any traders, my friend mentioned me. my account, and now all my money is closed/lost

Documents From Reporter

Official Firm Reply

Verified Firm Profile

May 26th, 2025

Dear Guma,

It has come to our attention that the cryptocurrency wallet address associated with your account matches that of another individual. As per our compliance policies, this constitutes a breach, and as a result, your account has been closed.

Kind regards,
FundingPips Team
Reviewer profile
Caleb
ZASouth Africa

Reviews

Reviews

2.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$5K

Program

2 Steps

Reached Payout
No
Certificates
October 16th, 2025

Decent overall experience The biggest problem I faced was slippage and lower trade profits compared to risk and reward calculator. Most likely due to spreads and orders not filled correctly. In return this adds up over a few trades and throws your strategy off. Eg, if you are risking $50 per trade you can expect a $60 loss if stop loss is hit. There was one incident where I was risking $20 looking for a $40 return but when my TP got hit return only showed $29 return. There is also high amounts of slippage on low impact news events.l Again these might be small things but be warned over a certain amount of trades these will impact you negativity

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

Dashboard is reply easy to navigate

Least Liked Aspect

Slippage on orders

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

4.0

Customer Care

2.0

Trading Conditions

Reviewer profile
Aditya
INIndia

Reviews

Reviews

1.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$12K

Program

2 Steps

Reached Payout
No
Certificates
October 16th, 2025

The firm ban profitable traders after paying few times with silly reasons.i was not onboarded with rise due to unsaid reason and on funding pips kyc was done..i got paid allmost 25 times but after that they banned me saying u r not on rise.now they dont use rise then also they didnt unbanned me.i feel if firm is looking for profitable trader they will try to find ways to retain profitable traders not try to get rid out of them,other than that every thing was good..on time payout,..they paid me even after banning but only issue is service is good but for limited time..banning u because some other firm can not onboard is stupid reson

Funding Period

1 month +

Payout Count

10+

Number of Firms Funded With

2

Top Firm Aspect

payment denial is not there

Least Liked Aspect

They ban profitable traders after few payouts giving foolish reasons

1.0

User Friendliness

4.0

Payout Process

1.0

Customer Care

1.0

Trading Conditions

Official Firm Reply

Verified Firm Profile

May 26th, 2025

Dear Aditya,

Thank you for taking the time to share your feedback. We truly appreciate your transparency and value your experience with us.

Rise is a third-party provider used to verify your documents. If your documents are not eligible through Rise, we will issue your payouts via cryptocurrency. However, please note that you will not be able to continue using our platform.

To understand the reason for your document rejection, we kindly ask that you contact KYCAID support directly, as they handle the verification process.

Please email us at support@fundingpips.com with your account details and any supporting screenshots you mentioned, and we will ensure the issue is properly reviewed and addressed. We’re here to assist you and ensure your concerns are fully resolved.

Kind regards,
FundingPips Team
p
prathamesh
INIndia

Reviews

Reviews

1.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$25K

Program

2 Steps

Reached Payout
No
Certificates
October 16th, 2025

I took account with 25k from funding pips on 1/11/2024 Platform:-CTrader Phase 1 passed on 19/11/2024 I didn't face any problems in step 1 Then when I took the morning trade on 22/11/2024, I was not able to exit the trade, I tried repeatedly to exit but it was only showing orders filled or errors, then I did a screen recording for proof. And immediately emailed the team of funding pips on 22/11/2024 at 8:25 am I am emailing them daily from 22/11/2024 But they always give the same answer :- Our team is still working on the affected accounts. We kindly ask for more time. Once we have updates we will let you know. he one of my #48100: Account Lock Issue Due to CTrader, I have prepared a ticket in the name of CTrader but they have not taken any action yet, it has been more than 7 days since that incident...

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

...

Least Liked Aspect

Platform :- CTrader Ctrader platform is very bad

1.0

User Friendliness

1.0

Payout Process

1.0

Customer Care

1.0

Trading Conditions

Stay Connected

Subscribe For The Latest In Prop Trading News And Deals

200 Loyalty Points Welcome Bonus.

Sign up free to claim points, unlock rewards, save favorite firms, and start earning more through reviews and platform activity.

Create Free Account
Prop Firm Business

Have Questions?

Contact Us for More.

Contact Us
twitter-logoinstagram-logoyoutube-logotiktok-logolinkedin-logo

© 2026 Prop Firm Match. All rights reserved.

    FundingPips Reviews: 4.2★ from 1,255 Verified Traders | Page 60 | Prop Firm Match