CEO
Country

Dubai (UAE)
Trustpilot
Date Created
Years in Operation
CEO
Trustpilot
Date Created
Years in Operation
4.2
1253
total reviews
5
712
4
341
3
57
2
20
1
123
4.2
1253
4.2
1253
20% off (first order, then 15% off existing users) all accounts
4.2
1253
20% off (first order, then 15% off existing users) all accounts
Traders consistently highlight FundingPips' straightforward rules, competitive pricing, and fast payout processing—often within minutes to hours. The platform dashboard receives frequent praise for its clean interface and ease of tracking performance. Many appreciate the flexibility in account models, particularly the 2-Step Flex accounts, and note solid execution speed with tight spreads under normal conditions. Customer support is generally described as responsive and helpful during the...
Reviews1253
Sort by
4.2
MexicoReviews
4.0
Trader’s Satisfaction
$5K
2 Steps
N/A
0
The variety of assets that can be traded, plus low spreads
Lack of support and human attention
4.0
User Friendliness
4.0
Payout Process
4.0
Customer Care
4.0
Trading Conditions
4.2
PakistanReviews
5.0
Trader’s Satisfaction
$5K
2 Steps
N/A
0
zero payout denail
minimum spread
4.0
User Friendliness
5.0
Payout Process
5.0
Customer Care
3.0
Trading Conditions
4.2
GhanaReviews
3.0
Trader’s Satisfaction
$5K
2 Steps
Less than 1 month
1
1
Smoth trading conditions
Good spreads and great trading conditions
3.0
User Friendliness
3.0
Payout Process
4.0
Customer Care
4.0
Trading Conditions
April 22nd, 2026
Dear Jabiru, Thank you for sharing your experience with FundingPips. We’re pleased to hear that your payout process was smooth, transparent, and processed in a timely manner. It’s great to know that the clarity of our rules, dashboard functionality, and overall reliability have contributed to a positive trading experience for you. We strongly believe in supporting disciplined traders through a fair and structured environment, so your feedback regarding consistency, risk management, and ease of payouts is highly appreciated. We value your trust and look forward to continuing to support your trading journey and future success with us. Kind regards, FundingPips Team
4.2
United KingdomReviews
5.0
Trader’s Satisfaction
$5K
2 Steps
N/A
0
Good prices and trading conditions
5.0
User Friendliness
5.0
Payout Process
5.0
Customer Care
4.0
Trading Conditions
4.2
MoroccoReviews
5.0
Trader’s Satisfaction
$5K
2 Steps
N/A
0
What stood out the most was how simple and beginner-friendly the evaluation process is. The rules are easy to understand, which makes it less stressful compared to more complex prop firms. I also liked the affordable pricing, making it accessible to traders who don’t want to risk a lot of capital upfront. Another positive point is the overall user experience — the platform runs smoothly, and getting started is quick and straightforward.
The biggest downside for me was the uncertainty around consistency and trust. Since it’s not as established as some bigger prop firms, it’s harder to fully rely on long-term stability. I also found the payout process and rules a bit unclear at times, which can be frustrating when you’re trying to scale confidently. Additionally, some of the trading conditions and restrictions felt limiting, especially if you prefer more flexible or aggressive strategies
5.0
User Friendliness
5.0
Payout Process
5.0
Customer Care
5.0
Trading Conditions
4.2
AustraliaReviews
1.0
Trader’s Satisfaction
$300K
2 Steps
N/A
0
The evaluation phase was straightforward and the platform was functional. That was the extent of the positive experience.
The willingness to use a single loosely correlated trade as a pretext to terminate a profitable account and withhold $19,000 in earned profits. The refusal to engage substantively with the rebuttal.
5.0
User Friendliness
1.0
Payout Process
1.0
Customer Care
1.0
Trading Conditions
Reason
Breach Reason
'Trading in concert' with others on the platform
Summary
I passed three 2-Step Challenges and was scaled to a 300k merged account (the maximum allocation). I traded it to around $19,000 in realised profit and was then banned mid-trade on an open position that was on its way to a further $11,000 in profit. They forcibly closed that position at the moment of termination. Their stated evidence for banning me was a one-page document citing a single trade out of six on the account. The trade they picked was a 1 lot XAUUSD long that tapped my stop loss at 1% for a loss. Their own data on the "match" shows a 98-second gap and a $2.17 price difference with the unknown "other account." They called this a "strong indication" of "trading in concert." The words "strong" and "similar" are doing all the work in their correspondence because the actual numbers do not support a stronger word. If there were any real pattern of trading in concert, it would show across multiple trades, especially the significantly profitable ones, where a coordinating trader would have the most reason to align. No such evidence exists. They also cited 'similar IP data' as evidence. My trades were executed from my home computer on my residential internet. For another account to share that IP, someone would have to be physically in my house using my network. No such person exists. And if they're suggesting the link was through a trade copier, no copier that exists has a 98-second latency gap. I submitted a detailed written rebuttal addressing the evidence. Their response did not engage with any of it. They simply restated the decision and said the matter "does not allow for further reconsideration."
Documents From Reporter
May 7th, 2026
Dear Igor, Thank you for sharing your experience in such detail. We recognise the effort and trading performance behind your account and we do not take decisions like this lightly. We want to address your review directly. Your account was not terminated because it became profitable. FundingPips pays out millions to traders regularly and we stand fully behind our commitment to reward successful, rule-abiding traders. The decision to terminate your account was made following a thorough investigation by our Responsible Trading Team. The evidence considered goes beyond the single trade cited in the report — it includes a matching IP address between accounts, alongside the similar trading activity. The combination of these factors, taken together, met the threshold for a violation of our trading rules. No account is terminated based on a single data point alone. We understand you have provided an explanation for the IP match and the trade timing. However, our Responsible Trading Team reviewed your appeal and the evidence in full, and the decision was upheld in accordance with our policy. We are unable to share further details of our detection methodology publicly, as this forms part of our compliance framework. Best regards, FundingPips Team"
4.2
IndiaReviews
4.0
Trader’s Satisfaction
$5K
2 Steps
N/A
0
no hidden rules
slippage i think
4.0
User Friendliness
4.0
Payout Process
4.0
Customer Care
4.0
Trading Conditions
4.2
Sri LankaReviews
5.0
Trader’s Satisfaction
$5K
2 Steps
N/A
0
What I liked most about FundingPips is the simplicity of their evaluation process and rules. Compared to many other prop firms, it’s easy to understand what is expected from the start, without overly complicated conditions. The profit targets are relatively reasonable, which gives traders a fair chance to pass if they have a consistent strategy. I also appreciate that the overall structure feels organized, and the opportunity to access funded capital is attractive for traders who don’t have large personal accounts.
What I liked the least about FundingPips is the strict drawdown rules and lack of flexibility in risk management. Even a small mistake or a short losing streak can quickly put the account in danger, which makes trading feel stressful and restrictive. I also found the execution conditions during volatile markets to be inconsistent at times, with spreads and slippage affecting performance. Overall, it feels like there is very little room for recovery, which makes it difficult to trade with confidence.
5.0
User Friendliness
5.0
Payout Process
5.0
Customer Care
4.0
Trading Conditions
4.2
EthiopiaReviews
1.0
Trader’s Satisfaction
$50K
2 Steps
N/A
0
Wouldn’t it be unfair a this moment asking me this question?
The support team are not there to support but to convince clients instead of helping Commission must be placed while trading not just after the trade is being closed
5.0
User Friendliness
1.0
Payout Process
2.0
Customer Care
1.0
Trading Conditions
Reason
Breach Reason
You breached because you lost more than 2% in one single trade idea.
Summary
Passed both phases, got a $50K account. Risked 1.96%, but commissions pushed it to 2.01% ($7 over) and they terminated me. Support only showed a hidden rule not in docs. Unfair and misleading.
Documents From Reporter
May 7th, 2026
Dear Tesfaye, Thank you for sharing your experience and for explaining your case so clearly. We want to address your concern directly. The Risk Per Trade Idea calculation includes all costs associated with the trade — including commissions. This means that when calculating your total risk exposure, the commission charged on opening and closing a position forms part of the combined loss counted toward the threshold. This is documented as part of our trading rules. We understand that not accounting for commissions when planning your risk led to the $7.03 overage that triggered the breach. We acknowledge that commission costs should always be factored into risk calculations, and we are sorry if this was not made sufficiently clear before you began trading on your Master Account. Unfortunately, as the breach has been verified and the combined loss exceeded the 2% threshold, the decision stands. The Risk Per Trade Idea is a hard breach rule and no exceptions can be made based on the margin of overage. We encourage all traders to factor in commission costs when calculating risk on Master Accounts. If you have any further questions, please reach out at support@fundingpips.com. Best regards, FundingPips Team
4.2
PakistanReviews
2.0
Trader’s Satisfaction
$25K
2 Steps
N/A
0
The firm offers a well-structured system with clear rules and a strong reputation in the funded trading industry. Their support team was responsive and helpful in the past when I needed assistance.
Recently, my account was closed due to a 3% rule violation that didn’t match my dashboard data, which was disappointing. Also, the support responses felt repetitive and didn’t properly address my concern.
1.0
User Friendliness
3.0
Payout Process
1.0
Customer Care
2.0
Trading Conditions
Reason
Breach Reason
Break 3% Rule
Summary
Yesterday, while I was trading, my account suddenly got closed. I then received an email stating that I had violated the 3% rule. However, they were referring to a trade from the previous day. I was continuously monitoring my dashboard, and I had kept a buffer of around $125. Based on the dashboard, my total loss was showing approximately $625 when I closed all my positions. My 3% limit is $725, so I was clearly within the allowed range. I tried to contact support to clarify the issue, but I keep receiving the same repeated response without any proper explanation.
Documents From Reporter
May 7th, 2026
Dear Bilal, Thank you for sharing your experience. We also want to acknowledge the accountability you have always taken — that reflects the character of a disciplined trader. We want to address your concern directly. The Risk Per Trade Idea rule tracks the combined loss across all positions grouped under the same trade idea — including both realised and unrealised losses. Critically, this also includes trades that were opened on a previous day and remain part of the same trade idea when they are still active or when new positions in the same direction are opened within the 10-minute window. Your dashboard showing a closed P&L of around $625 reflects the losses from closed positions only. However, the server-side data captures the combined loss across all positions — including any floating losses from positions opened the previous day that were still active — which pushed the total beyond the $750 threshold and triggered the breach. We also hear your frustration with the support experience, and we sincerely apologise that you did not receive the level of engagement your loyalty deserved. That is something we are committed to improving. The breach has been verified by our Responsible Trading Team and the decision stands. If you would like a full breakdown of the positions and their timestamps, please reach out at support@fundingpips.com. Best regards, FundingPips Team
200 Loyalty Points Welcome Bonus.
Sign up free to claim points, unlock rewards, save favorite firms, and start earning more through reviews and platform activity.