Buy
Instant Funding prop firm logo
9125
country-flag

United Kingdom

CEO

Lewis

Trustpilot

n/a

Date Created

Jun 2022

Years in Operation

4

4.0

368

total reviews

5

196

4

87

3

21

2

11

1

53

Instant Funding prop firm logo
Instant Funding

4.0

368

New Offer
40% OFF

40% off on IF Micro Lite accounts, excluding the 50K account

OverviewChallenges
52
Reviews
368
Offers
4
Announcements
15
Payouts
New
Discussions
0

Instant Funding Reviews

AI Summary
Good

Instant Funding Reviews AI Summary

Early feedback suggests Instant Funding delivers on affordability and transparent rules, with traders highlighting competitive pricing for instant accounts, static drawdown options, and no hidden conditions. The dashboard interface is consistently praised as user-friendly, and several reviewers note smooth execution with competitive spreads on popular instruments like XAUUSD and BTCUSD. Traders who reached payout report fast processing—often within 24–48 hours—and the support team receives...

Reviews368

Sort by

Reviewer profile
sikander
INIndia

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$5K

Program

Instant

Reached Payout
Yes
Certificates
January 15th, 2026

Great customer support and I'm requesting my first payout and approved within few hours Guy's please don't trust fake or negative review follow rules property instant funding give you're payout 100%

Funding Period

1 month +

Payout Count

1

Number of Firms Funded With

2

Top Firm Aspect

Customer support and every rules are fair and in faq section

Least Liked Aspect

If micro account cheap and instant account with static drawdown limits

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

5.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

Official Firm Reply

Instant Funding prop firm logo
Verified Firm Profile

January 15th, 2026

Hi Sikander,

Thank you so much for taking the time to share your thoughtful feedback. We truly appreciate your support and the fact that you recognize the effort our team puts into maintaining a fair and transparent trading environment.

We genuinely value your understanding and continued trust in our program. Our goal has always been to build a reliable platform that supports traders’ long-term growth, and your input helps us move closer to that.

Wishing you continued success with your trading journey, and please don’t hesitate to reach out if you ever need further assistance.

Warm regards,
Priya
Reviewer profile
Justin
USUnited States

Reviews

Reviews

5.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$2.5K

Program

Instant

Reached Payout
No
Certificates
January 13th, 2026

Arthur was great to work with. He responded quickly, gave clear and detailed explanations, and was genuinely helpful throughout the process. Most importantly, he worked with me to find an amicable solution to my situation, which I really appreciated. I’d definitely encourage other traders to take the time to fully understand the rules and follow them closely so they can take full advantage of this great opportunity.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

It’s a great opportunity to make good money, but only if you’re truly a profitable trader who can stay disciplined, consistent, and follow all of the rules. The firm rewards traders who take risk management seriously and treat it like a business, not gambling. If you have the edge and the self-control, it’s a solid opportunity—but the rules have to be respected at all times.

Least Liked Aspect

What I like least is how strict the rules are. Even if you barely break a rule by one tick, and even if it’s a one-time mistake out of 100 trades, they’ll still shut the account down. There’s no real middle ground or flexibility—you don’t get a warning or a chance to correct it, you’re just forced to start over. If you’re not mentally prepared for that, it can feel pretty empty and can really mess with your confidence as a trader if you let it.

5.0

User Friendliness

5.0

Payout Process

5.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

Report

Denied Amount

$31.25

Reason

Full Payout Denied

Denied Reason

Gambling Rule Violation

Summary

This violation happened because one of my trades exceeded Instant Funding’s 3% risk/loss rule on a funded account. In simple terms, I risked or lost more than 3% of the account balance on a single trade idea, which their system classifies as gambling or over-leveraging. Even though it wasn’t intentional, the position size and exposure on that trade crossed their hard limit, and once that threshold is hit, it’s considered an automatic breach. Since this rule is strictly enforced on funded accounts, the account was closed as part of their risk management policy. The takeaway for me is that even one trade that slightly exceeds the allowed risk—whether from position sizing, volatility, or a fast move—can trigger a hard violation, so staying well under the limit and managing risk very conservatively is critical.

Documents From Reporter

Official Firm Reply

Instant Funding prop firm logo
Verified Firm Profile

January 13th, 2026

Hi Justin

Thank you so much for taking the time to share your thoughtful feedback. We truly appreciate your support and the fact that you recognize the effort our team puts into maintaining a fair and transparent trading environment.

We genuinely value your understanding and continued trust in our program. Our goal has always been to build a reliable platform that supports traders’ long-term growth, and your input helps us move closer to that.

Wishing you continued success with your trading journey, and please don’t hesitate to reach out if you ever need further assistance.

Priya
Reviewer profile
Mireles
MZMozambique

Reviews

Reviews

2.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$12K

Program

Instant

Reached Payout
No
Certificates
January 6th, 2026

I liked the prop firm but they could improve certain services such as customer support, the waiting time to receive credentials, the waiting time for the account to be active after signing the contract.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

Instant funding

Least Liked Aspect

Instant funding

2.0

User Friendliness

2.0

Payout Process

2.0

Customer Care

2.0

Trading Conditions

Official Firm Reply

Instant Funding prop firm logo
Verified Firm Profile

January 6th, 2026

Thank you for sharing your experience. I’m very concerned to read this, as it’s not the standard we aim to uphold at Instant Funding.

My name is Kgoroba L, and I’m part of the Customer Support Team at Instant Funding. We’d like to investigate this matter thoroughly; however, we’re unable to identify your account based on the information provided in your review.

To help us assist you further, please contact our dedicated escalations team at support@instantfunding.com
 with any relevant details so we can locate your account.

I will personally ensure your case is fully investigated and that you receive a clear resolution.
Reviewer profile
Tomas
NONorway

Reviews

Reviews

2.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$100K

Program

1 Step

Reached Payout
Yes
Certificates
January 6th, 2026

Instantfunding denied my payout of 14000$, breached my account and blocked me from trading with them ever again. I traded with instantfunding for a couple of months got to payout, and my first payout got paid without any issues. when it was time for my second payout, they accused me for reversetrading another account, which is a breach of their rules. This is just to find any reason to deny my payout. The trades are not close to reversetrading.

Funding Period

1 month +

Payout Count

1

Number of Firms Funded With

9

Top Firm Aspect

I liked the dashboard and the fact that they had discountoffers frequently. I also thought that I finally found a reliable firm when I got my first payout (turned out that I was wrong).

Least Liked Aspect

I dislike their spreads and that they denied my payout. I also dislike the fact that they breach a good trader when he becomes too profitable. I was also used in their email early april as one of the top payouts, and then they breached me just two weeks later.

4.0

User Friendliness

2.0

Payout Process

1.0

Customer Care

3.0

Trading Conditions

Report

Denied Amount

$14,000

Reason

Full Payout Denied

Denied Reason

Reversetrading

Summary

Instantfunding denied my payout because they meant that the trades that was taken on my account was reversetrading of another account. The trades that they referred to had no similarities to reversetrading at all. The trades that was taken on my account had completely different lot sizes, opening times, closing times and duration of the trades as you can see in the shared document below which instantfunding themselves provided. This email they sent me of the trades just strengthens my case even more. My account (13350) held the first trade open for 3 hours whereas the trade they referred to as "reversetrading" my account, only held the trade open for 5 minutes! The second trade I took on my account was held for 2 hours whereas the other trade they referred to was only open for 1 minute! How can a propfirm categorize this as even close to reversetrading? These accusations are not backed by any sufficient evidence at all.

Documents From Reporter

Official Firm Reply

Instant Funding prop firm logo
Verified Firm Profile

January 6th, 2026

Thank you for sharing your experience. I’m very concerned to read this, as it’s not the standard we aim to uphold at Instant Funding.

My name is Kgoroba L, and I’m part of the Customer Support Team at Instant Funding. We’d like to investigate this matter thoroughly; however, we’re unable to identify your account based on the information provided in your review.

To help us assist you further, please contact our dedicated escalations team at support@instantfunding.com
 with any relevant details so we can locate your account.

I will personally ensure your case is fully investigated and that you receive a clear resolution.
Reviewer profile
subhash
INIndia

Reviews

Reviews

2.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$5K

Program

Instant

Reached Payout
No
Certificates
January 6th, 2026

My Disappointing Experience with Instant Funding I had a really poor experience with Instant Funding. From the start, I found their spreads and slippage extremely bad, especially during volatile market conditions. It was frustrating to see such poor execution quality, which made trading quite risky. Later on, they even disabled MT5, which was the platform I was comfortable with. This sudden change without proper communication was a big letdown for me. I was also given a $10K Step One account, which I was actively trading on. There was no rule breach at all, but they still closed my account, saying their system had an update and that it was just a “free account”. That felt very unprofessional and unfair. Overall, I did not like my experience with Instant Funding and I wouldn’t recommend it based on what I went through.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

Its very affordable

Least Liked Aspect

Not working with mt5

4.0

User Friendliness

4.0

Payout Process

3.0

Customer Care

3.0

Trading Conditions

Official Firm Reply

Instant Funding prop firm logo
Verified Firm Profile

January 6th, 2026

Thank you for sharing your experience. I’m very concerned to read this, as it’s not the standard we aim to uphold at Instant Funding.

My name is Kgoroba L, and I’m part of the Customer Support Team at Instant Funding. We’d like to investigate this matter thoroughly; however, we’re unable to identify your account based on the information provided in your review.

To help us assist you further, please contact our dedicated escalations team at support@instantfunding.com
 with any relevant details so we can locate your account.

I will personally ensure your case is fully investigated and that you receive a clear resolution.
E
Eze
NGNigeria

Reviews

Reviews

1.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$12K

Program

Instant

Reached Payout
No
Certificates
January 5th, 2026

They have the worst customer conditions. They don't care about their customers and they don't even hide it. I experience a lot of slippage that cost me my account.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

Least Liked Aspect

3.0

User Friendliness

2.0

Payout Process

1.0

Customer Care

1.0

Trading Conditions

Report

Reason

Unjustified Breach

Breach Reason

Summary

Documents From Reporter

Official Firm Reply

Instant Funding prop firm logo
Verified Firm Profile

January 5th, 2026

Thank you for sharing your experience. I’m very concerned to read this, as it’s not the standard we aim to uphold at Instant Funding.

My name is Kgoroba L, and I’m part of the Customer Support Team at Instant Funding. We’d like to investigate this matter thoroughly; however, we’re unable to identify your account based on the information provided in your review.

To help us assist you further, please contact our dedicated escalations team at support@instantfunding.com
 with any relevant details so we can locate your account.

I will personally ensure your case is fully investigated and that you receive a clear resolution.
Reviewer profile
XAUPAPI
ZASouth Africa

Reviews

Reviews

1.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$10K

Program

Instant

Reached Payout
No
Certificates
January 2nd, 2026

I bought $10 IF MICRO account with understanding o 1% drawdown rule per trade and understanding about 15% consistency rule, my account balance was $11777 i took a short trade only risked $100 which is not even a 1% of the balance technically i can risk $117 but it' my rule to only risk $100 per trade no matter high my balance went, The trade went against me and guess what price wend all higher and closed at $119 the they quickly send me an email to say i breached my account, i was surprised coz i, i do swing trade that means i could hold a position for more than 5 trading days. so when i got that email i froze and i was like, but that wasn't where i put my stop loss, i ignore it and i bought another $10k IF MICRO account i took a long trade and set my stoploss at $100 very calculated coz i use a lot size calculator to help me manage my risk properly my balance at that time was $10547. in the next 3hrs 30min My stop loss was hit and guess what, price closed at $119. can you see the pattern there. then i got an email that i breached my account. i investigate and to see went wrong only to find the pattern of them closing my position at $119 same as the previous. so i choose not to keep quite tis time and to speak it out, These people are fraud and people should not trust their service this is my third time having issue with this company. fist one was in 2024 when i just discover them, they denied my payout because they choose a name for me according to my email address and the was not my doc name i asked them to please change my name they said they cant, so the money was gone just like that, then i did better this time hoping things may be better only to loose 0ver $2000 in profits, trading is hard alredy but company like this make it even harder and delay traders success

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

Nothing

Least Liked Aspect

everything

2.0

User Friendliness

1.0

Payout Process

1.0

Customer Care

1.0

Trading Conditions

Report

Reason

Unjustified Breach

Breach Reason

False reason

Summary

Not risking morethan 1% per trade

Documents From Reporter

Official Firm Reply

Instant Funding prop firm logo
Verified Firm Profile

January 2nd, 2026

Hello there,

Thank you for sharing your feedback. We understand your concern and take any reports related to rules and payouts seriously 

We have reached out to you directly to gather additional details so we can review the situation thoroughly with the relevant teams. At this stage, we are awaiting your reply in order to proceed with the investigation.

We appreciate you bringing this to our attention and look forward to resolving this with you as soon as possible.

Regards,
Customer Team
T
Taione
FJFiji

Reviews

Reviews

3.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$100K

Program

1 Step

Reached Payout
No
Certificates
January 1st, 2026

Very poor customer support! Passed 100k 1-step (ctrader) on 24th Oct. Received funded account (ctrader) on read-only mode pending account review (which should be done in 24-48 hours). I am still awaiting a response on account review as of 1st Nov, (well over 7 days since passing and well over their supposed 48 hours quoted response time. I have sent 2x follow up emails after waiting 48hours after receiving no response. First was with Emma and then Kate. No update on my account review. Just pass the buck messages with no substance. Very disappointed! It should not take this long to review an account and takes crucial time away from traders to start trading and earning. I WOULD NOT RECOMMEND TO ANY FUTURE POTENTIAL TRADERS, BASED ON MY EXPERIENCE. I am still awaiting a response re: my account review as of 1st Nov. Let's see if they ever respond. In the meantime, I shall trade with other prop firms.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

Discord Channel - seems lively and they have a lot going on Trading conditions - works fine

Least Liked Aspect

Account Review of passed 100k 1-step account is still not done, even after 7 days of passing the challenge.

4.0

User Friendliness

1.0

Payout Process

1.0

Customer Care

5.0

Trading Conditions

Official Firm Reply

Instant Funding prop firm logo
Verified Firm Profile

April 17th, 2026

Hi Taione,

Thank you for reaching out and sharing your experience. We have already sent an email to you from our Instant Funding address regarding your account review status. We would appreciate the opportunity to have a conversation with you and resolve this delay immediately, please check your inbox so we can connect and get this sorted out for you.
Reviewer profile
silviu
RORomania

Reviews

Reviews

2.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$100K

Program

2 Steps

Reached Payout
Yes
Certificates
December 23rd, 2025

I’ve been trading with Instant Funding for around 10 months. I had some payouts denied for reasons I understood, and others were paid out without issues. They pay quickly, and their customer support is okay — not the best, but not the worst either. This review is based on my most recent funded account. After just two payouts, they limited my account to a 1% stop loss per trade. It’s already difficult to recover from a drawdown due to the consistency rule, and this restriction makes it nearly impossible to stay profitable. They charge $5 per lot per side, which means trading 10 lots on a $100,000 account results in a $100 round-trip commission. On top of that, the spreads are terrible — often between 15 to 20 points — so you start every trade already $200 in the negative. Overall, this creates a bad environment for traders who are actually making money. Once you show some success, they impose limitations that make long-term profitability extremely hard. I wouldn’t recommend this firm for serious trading.

Funding Period

6 months +

Payout Count

2

Number of Firms Funded With

2

Top Firm Aspect

Active discoutns, fast payouts

Least Liked Aspect

SPREAD and limitations

4.0

User Friendliness

4.0

Payout Process

3.0

Customer Care

1.0

Trading Conditions

Official Firm Reply

Instant Funding prop firm logo
Verified Firm Profile

December 23rd, 2025

Thank you for sharing your experience. I’m very concerned to read this, as it’s not the standard we aim to uphold at Instant Funding.

My name is Kgoroba L, and I’m part of the Customer Support Team at Instant Funding. We’d like to investigate this matter thoroughly; however, we’re unable to identify your account based on the information provided in your review.

To help us assist you further, please contact our dedicated escalations team at support@instantfunding.com
 with any relevant details so we can locate your account.

I will personally ensure your case is fully investigated and that you receive a clear resolution.
Reviewer profile
Alireza
IRIran

Reviews

Reviews

2.0

Trader’s Satisfaction

Account Size

$12K

Program

1 Step

Reached Payout
No
Certificates
December 23rd, 2025

Guys don't buy account here at least till they change the platform. They stop me out with 4 time more stop so they can breach me by dayli drawdown. Imagine your stop is hit and your position won't be close for 1.5 hours later. Basically you can't even be sure when you risk 1%.I did emailed them hoping they remove it and they say they won't because this is normal.

Funding Period

N/A

Payout Count

0

Number of Firms Funded With

Top Firm Aspect

Least Liked Aspect

4.0

User Friendliness

2.0

Payout Process

1.0

Customer Care

1.0

Trading Conditions

Official Firm Reply

Instant Funding prop firm logo
Verified Firm Profile

December 23rd, 2025

Thank you for sharing your experience. I’m very concerned to read this, as it’s not the standard we aim to uphold at Instant Funding.

My name is Kgoroba L, and I’m part of the Customer Support Team at Instant Funding. We’d like to investigate this matter thoroughly; however, we’re unable to identify your account based on the information provided in your review.

To help us assist you further, please contact our dedicated escalations team at support@instantfunding.com
 with any relevant details so we can locate your account.

I will personally ensure your case is fully investigated and that you receive a clear resolution.

Stay Connected

Subscribe For The Latest In Prop Trading News And Deals

200 Loyalty Points Welcome Bonus.

Sign up free to claim points, unlock rewards, save favorite firms, and start earning more through reviews and platform activity.

Create Free Account
Prop Firm Business

Have Questions?

Contact Us for More.

Contact Us
twitter-logoinstagram-logoyoutube-logotiktok-logolinkedin-logo

© 2026 Prop Firm Match. All rights reserved.

    Instant Funding Reviews: 4.0★ from 368 Verified Traders | Page 33 | Prop Firm Match